آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به ۷۱۱ روستای استان گیلان
آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به ۷۱۱ روستای استان گیلان
صبح چهارشنبه 11 خرداد 1401 در مراسمی به صورت ویدئوکنفرانس عملیات اجرایی طرح آبرسانی به 711 روستای گیلان با حضور استاندار و جمعی از مسئولان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ استاندار گیلان در این مراسم، آبرسانی به ۷۱۱ روستای محروم این استان را فرصتی بی نظیر برای خدمت رسانی به مردم دانست و گفت: در دولت انقلابی باید رویکرد انقلابی و جهادی داشته باشیم.

اسدالله عباسی افزود: با وجود اینکه گیلان جزو استان های پر بارش کشور است اما به اندازه کافی از آب سالم برای شرب برخوردار نیست و چالش جدی در این زمینه به خصوص در روستاها وجود دارد.

وی کاهش آبدهی چاه ها و خشک شدن چشمه ها، افزایش تقاضا و استفاده از آب شرب برای مصارف کشاورزی را از علل کم آبی در گیلان دانست و گفت: رفع مشکل آب شرب روستاهای گیلان نیاز به همت و کار جهادی دارد.

وی اجرای طرح آبرسانی به ۷۱۱ روستای گیلان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) را گامی مهم جهت تامین و تقویت آب شرب این استان دانست و از همه دستگاه های ذیربط خواست؛ با تعامل و همدلی زودتر از موعد تعیین شده این پروژه را به بهره برداری برسانند.

عباسی تصریح کرد: مدت زمان اجرای این طرح ۳۰ ماه ذکر شده اما مدیران دست اندرکار با برنامه ریزی و کار جهادی باید در مدت کوتاه تری این پروژه را اجرا کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان هم در این مراسم با اشاره به انعقاد قرارداد همکاری با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) جهت تامین و تقویت آب شرب ۷۱۱ روستای گیلان ظرف مدت ۳۰ ماه با اعتباری بالغ بر ۱۸۲۱ میلیارد تومان گفت: در قالب این قرارداد ۸۵ روستای فاقد استان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار و همچنین کمیّت و کیفیت آب شرب ۶۲۶ روستا ارتقاء می یابد.

مازیار علی پور افزود:  در سال گذشته اعتباری معادل ۱۴۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: در سال جاری نیز ۲۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به این روستاها در نظر گرفته شده است.

به گفته وی؛ قرارگاه خاتم الانبیاء و سازمان بسیج سازندگی بعنوان دو معین قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرای این طرح بزرگ و انقلابی را در ۱۱ شهرستان گیلان برعهده دارند.

علی پور خاطرنشان کرد: طرح آبرسانی به ۷۱۱ روستای محروم گیلان از نظر اعتباری دومین طرح بزرگ کشور در حوزه آبرسانی به روستاهای محروم است.

همچنین مدیرعامل هلدینگ نیرو در سخنانی با بیان اینکه دولت دکتر رئیسی دغدغه رفع محرومیت را دارد، گفت: بر اساس تفاهم نامه بین سپاه و وزارت نیرو طی مدت ۳۰ ماه به روستاهای محروم کشور آبرسانی خواهد شد.

سردار رستمی افزود: با همفکری و هم افزایی سپاه و وزارت نیرو این تفاهم نامه به سرعت اجرا می شود.

وی تصریح کرد: برای اجرای این کار مهم و انقلابی مشکل مالی وجود ندارد و بودجه آن تامین شده است.

سردار رستمی آبرسانی به ۷۱۱ روستای محروم گیلان را توفیقی برای سپاه دانست و ابراز امیدواری کرد؛ با ایجاد شرایط مناسب این طرح در کمتر از ۳۰ ماه تحویل مردم شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز با اشاره به اهمیت این طرح آبرسانی گفت: مشارکت خیرین و مسئولین محلی در تامین زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح بسیار حائز اهمیت است.

سردار عبدالله پور افزود: مسئولیت اجرای طرح آبرسانی روستایی در غرب گیلان بر عهده سپاه استان است که با حداکثر توان و ظرفیت برای سرعت بخشی به روند اجرای پروژه اقدام خواهد نمود.

بنابراین گزارش؛ صبح امروز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به ۷۱۱ روستای گیلان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) و قرارگاه خاتم الانبیاء و سازمان بسیج سازندگی بعنوان معین این قرارگاه، از طریق ویدئوکنفرانس با حضور استاندار، فرمانده سپاه قدس، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان و مدیرعامل هلدینگ وزارت نیرو به صورت تجمیعی در روستاهای خرشتم املش، کشلی تالش و مجتمع آبرسانی شهید خوش سیرت آستانه اشرفیه آغاز شد.

 

  • منبع خبر : آب و فاضلاب گیلان