تاکید بر فروش مرغ قطعه بندی شده طبق قیمت تعیین شده در گیلان
تاکید بر فروش مرغ قطعه بندی شده طبق قیمت تعیین شده در گیلان
رییس اتحادیه مرغداران گیلان گفت: مرغ قطعه بندی شده نباید بالاتر از قیمت تعیین شده از سوی تنظیم فروخته شود.

فرهاد گیاهی اظهار کرد: مردم گیلان از مرغ های قطعه بندی از همان ابتدای ورود به بازار استقبال کردند و هم اکنون این نوع خرید مرغ رو به افزایش است.

وی در خصوص تفاوت قیمت مرغ قطعه بندی شده افزود: ستاد تنظیم بازار برای این نوغ فروش مرغ قیمت گذاری اعمال کرده است و بالاتر از قیمت اعلام شده نباید فروخته شود.

گیاهی ادامه داد: قیمت همه نوع  قطعات مرغ آنالیز شده است و کسی که بالاتر از قیمت مشخص شده بفروشد متخلف است.

وی به استقبال خرید مردم از مرغ قطعه بندی در گیلان اشاره کرد و گفت: فرهنگ مردم استان ما به گونه ای است که به استفاده از جنس مرغوب و توجه به کیفیت مواد غذایی توجه خاصی دارند و این امر موجب شده که بر اساس نیاز خانواده ترجیح دهند که مرغ را به صورت قطعه بندی خرید کنند.

رییس اتحادیه مرغداران گیلان یادآور شد: گیلان استانی گردشگری است و از زمان شیوع کرونا و کاهش ورود گردشگر به استان و همچنین کم شدن برگزاری جشن ها، اگر چه میزان خرید مرغ در این بخش کم شده است اما مردم همچنان خرید مرغ را در سبد کالای خانوار خود حفظ کرده اند و کاهش خرید در این بخش نداشتیم.

وی در خصوص تمایل کشتارگاه های مرغ به افزایش فروش مرغ به صورت قطعه بندی خاطرنشان کرد: فروش مرغ به صورت قطعه بندی شده منافع چندانی برای تولید کننده ندارد، اما اشتغالزایی را به منظور قطعه بندی و بسته بندی های شکیل تر مرغ افزایش می دهد.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا