دیدار رئیس شورا، اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت با فرمانده آموزش تخصص های دریایی نداجا
دیدار رئیس شورا، اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت با فرمانده آموزش تخصص های دریایی نداجا
امیر دریادار دوم منصور لشنی فرمانده مرکز آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم (ع) نداجا رشت به مناسبت فرا رسیدن هفته نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران محمدحسین واثق کارگرنیا رئیس شورا، اعضای شورای اسلامی شهر و رحیم شوقی شهردار رشت دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از مدیریت ارتباطات شهرداری رشت،رحیم شوقی در دیدار مذکور با تبریک هفتم آذر و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: حضور ناوگروه های نیروی دریایی ارتش در عرصه آب های بین المللی اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به ارمغان آورده است.

رحیم شوقی به رونمایی و الحاق ناوشکن پیشرفته دیلمان به نیروی دریایی ارتش در دریای خزر اشاره کرد و افزود: خزر همواره به عنوان دریای صلح و دوستی بین کشورهای همسایه این دریا مطرح بوده است.
وی در ادامه با گرامیداشت ۱۱ آذر یکصد و دومین سالگرد شهادت میرزا کوچک جنگلی، تصریح کرد: طبق فرموده مقام معظم رهبری، منشأ حرکت میرزا کوچک خان یک منشا صددرصد دینی و اعتقادی است و ایشان یک واحد مینیاتوری از نظام اسلامی را در محدوده گیلان ایجاد کرد.
مرکز آموزش تخصص های دریایی رشت، دانشگاه نظامی متعلق به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در شهر رشت مستقر است و آموزش درجه داران جهت به کارگیری در مناطق نداجا و ستاد نیروی دریایی را به عهده دارد.
هفتم آذر ماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز نیروی دریایی ارتش نامگذاری شده و این هفته را به عنوان هفته نیروی دریایی می نامند.
  • منبع خبر : شهرداری رشت