اجرای عملیات درز انبساطی تقاطع غیر همسطح کلاچای در محور رشت- رحیم اباد
اجرای عملیات درز انبساطی تقاطع غیر همسطح کلاچای در محور رشت- رحیم اباد
به منظور ارتقا ایمنی تقاطع غیر همسطح کلاچای انجام شد
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از اداره ارتباطات واطلاع رسانی راه وشهرسازی گیلان محمدرضا فلاحتگر سرپرست اداره کل راه وشهرسازی گیلان گفت:راه ها به عنوان شریانهای اقتصادی هر کشور از اهمیت بخصوصی برخوردار می باشند و روسازی راه ها و پل ها به عنوان یکی از سرمایه های ملی درکشور محسوب می شوند که حفظ ونگهداری از آنها در کیفیت خدمات رسانی اثر گذار است.
وی افزود:در راستای ایمن سازی تقاطع غیر همسطح کلاچای، عملیات اجرای بخشی از پشت بندهای بتنی جداول وبند کشی آنها،ترمیم لوله های ناودانی جهت جلوگیری ازنشت آبها انجام شده واصلاح درز انبساطی آن نیز درحال انجام است که پس از اتمام عملیات ورفع نقص، جهت نگهداری به اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان تحویل می گردد.
سرپرست راه وشهرسازی گیلان خاطر نشان کرد:درز انبساط پل از اجزای غیر سازه‌ای به حساب می‌آید که برای آسان تر کردن عبور و مرور، روی درز بین قطعات دال و عرشه پل ساخته می‌شود که از مهمترین وظایف درز انبساط به خصوص روی دال‌های سازه پل، تحمل انواع حرکت انتقالی و چرخشی دال‌ها است.
وی افزود: درز انبساط در پل‌هایی از جنس بتن به خصوص در مناطقی که هوا رطوبت زیادی دارد مقاوم است و باید توان تحمل اتفاقات طبیعی نظیر انجماد آب و ذوب شدن آن و همچنین شرایط سخت محیطی و جوی به علت بارش برف و سرد شدن هوا را داشته باشد.
فلاحتگر با بیان اینکه درز انبساط پل‌ مستقیما در معرض بار ناشی از تردد زیاد و ترافیک و چرخ‌های وسایل نقلیه است ، خاطر نشان کرد: مصالحی که در ساخت درز انبساط پل مورد استفاده قرار می‌گیرند باید در مقابل فرسایش و بارهای دینامیکی، مقاومت بالایی داشته باشند.
لازم به ذکر است تقاطع غیر همسطح کلاچای در اسفند ماه سال گذشته به بهره برداری رسید.
  • منبع خبر : راه و شهرسازی گیلان