درسالجاری تاکنون ۹۰۰ نفر بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی گیلان به مشهد مقدس اعزام شده اند
درسالجاری تاکنون ۹۰۰ نفر بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی گیلان به مشهد مقدس اعزام شده اند
با اعزام 100 نفر از مستمری بگیران تامین اجتماعی استان به مشهد مقدس در هفته جاری ، تعداد برخوردارشوندگان از خدمات سیاحتی زیارتی معاونت فرهنگی اجتماعی این سازمان در قالب طرح کرامت رضوی در سالجاری به 900 نفر رسید .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، اقبال بافکار با بیان اینکه طرح کرامت رضوی به منظور اعزام به مشهد مقدس و با هدف توسعه خدمات رفاهی تفریحی برای بازنشستگان و مستمری بگیران در سالهای اخیر توسط معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی اجرائی گردیده و امکانات مناسبی به منظور اقامت و پذیرایی از این قشر عزیز در آن تمهید شده ، افزود : در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰۱۶ نفر به استان گیلان سهمیه اختصاص یافته است که این رقم برای هر استان به نسبت تعداد مستمری بگیران به مجموع کشوری اعمال میگردد .

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه در هفته جاری دهمین کاروان استان متشکل از ۱۰۰ نفر عازم مشهد مقدس گردید اظهار داشت با احتساب این افراد تعداد برخوردارشوندگان از توفیق زیارت بارگاه مقدس علی ابن موسی الرضا علیه السلام در سالجاری به ۹۰۰ نفر رسید .

اقبال بافکار با تاکید براینکه کانونهای بازنشستگی استان گیلان در اجرای این سفرها در سطح کشور پیشتاز بوده و برخی از استانها تاکنون موفق به اعزام نشده و یا تعداد محدودی کاروان داشته اند اذعان نمود : تحقق ۹۰ درصدی سهمیه ابلاغی تا آبان ماه بیانگر روند بسیار مطلوب این فعالیت برای افزایش رضایتمندی بازنشستگان گرامی میباشد و امیدواریم در ماههای آتی نیز بتوانیم شاهد تداوم آن باشیم .

وی با اشاره به اندک بودن سهمیه اختصاصی به جمعیت بالای ۱۵۰ هزار نفری مستمری بگیران گیلان ، خاطر نشان ساخت سهمیه تعیین شده طرح در هرسال به نسبت جمعیت مستمری بگیران و عملکرد هر استان توزیع می گردد .

رئیس کانون بازنشستگان گیلان با بیان اینکه هزینه های تعهداتی سازمان به ویژه با اعمال رشد خوب مستمری ها در سالجاری در کنار تعهدات درمانی و … رقمهای بسیار بزرگی میباشد مبالغ اجرای این سفرهای زیارتی و اقدام فرهنگی اجتماعی را نیز بسیار بالا برشمرده و از تدابیر اتخاذ شده سازمان تامین اجتماعی جهت بهبود شرایط  زندگی بازنشستگان قدردانی نمود .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان