اعلام حمایت استاندار از برنامه ترافیکی مدیریت شهری رشت
اعلام حمایت استاندار از برنامه ترافیکی مدیریت شهری رشت
در جلسه شورای ترافیک استان گیلان که چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ به ریاست اسدالله عباسی استاندار گیلان، کاظمی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، عاشوری سرپرست فرمانداری شهرستان رشت، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و رحیم شوقی شهردار رشت در استانداری برگزار شد اجرای پروژه‌های طرح میثاق به منظور کاهش مشکلات ترافیکی رشت تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت_اسدالله عباسی استاندار گیلان در این جلسه عنوان کرد: ترافیک از معضلات عمده مرکز استان گیلان محسوب می‌شود بنابراین از شهرداری رشت برای آماده‌سازی طرح و اجرای پروژه‌های طرح میثاق تشکر می‌کنم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان تصریح کرد: از شهرداری رشت انتظار داریم با بکارگیری نیروهای انسانی فنی، به نحوی پروژه‌های طرح میثاق را عملیاتی کند تا ضمن پایبندی دقیق به زمانبندی اجرایی پروژه‌ها و جلوگیری از طولانی شدن آن‌ها، در خلال این برنامه جامع، ترافیک شهر قفل نشود.
دکتر عباسی گسترش حمل و نقل عمومی را با استفاده از اعتبارات و منابع ملی و استانی نیاز ضروری شهر رشت خواند و ابراز داشت: شورای ترافیک استان گیلان و دستگاه‌های اجرایی عضو آن آمادگی دارند در مسیر اجرای پروژه‌های طرح میثاق هر کمک و پشتیبانی که مدنظر شهرداری رشت است را به عمل آورد تا بدینوسیله از حجم مشکلات ترافیکی شهر رشت کاسته شود.
مسعود کاظمی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان نیز در این جلسه اذعان کرد: یکی از مواردی که سالهاست برای مردم شهر رشت ایجاد مشکل کرده معضلات مربوط به حوزه ترافیک شهری است که بخش زیادی از آن با اجرای پروژه‌های میثاق و تقاطع‌های غیرهمسطح مرتفع خواهد شد.
کیا عاشوری سرپرست فرمانداری شهرستان رشت نیز در این جلسه‌ ضمن تشکر از اقدام شهردار رشت و شورای اسلامی برای اجرای پروژه‌های طرح میثاق عنوان کرد: با اجرای این پروژه‌ها قطعا تحول بسیار مثبتی در حوزه ترافیک شهر رشت اتفاق خواهد افتاد
رحیم شوقی شهردار هم در این جلسه در مورد ۱۲ پروژه طرح میثاق و جزییات اجرایی و فنی آن‌ها گزارشی جامع ارائه کرد و گفت: طرح‌های میثاق شامل هشت تقاطع غیرهمسطح، بازگشایی دو محور و اجرای پروژه‌های آسفالت در سطح شهر رشت است.
شوقی ضمن درخواست از اعضای شورای ترافیک استان گیلان برای همکاری با شهرداری جهت اجرای پروژه‌های طرح میثاق ابراز داشت: با توجه به مساعد بودن شرایط جوی و همکاری خوب پلیس راهور، در حال حاضر چندین اکیپ عمرانی در سطح شهر رشت و مناطق پنجگانه آن مستقر بوده و اجرای تدریجی پروژه‌های زیرسازی و روکش آسفالت را بر عهده دارند.
  • منبع خبر : شهرداری رشت