توزیع سوخت گاز مایع در گیلان براساس تراکنش الکترونیکی به ۷۰ درصد رسید
توزیع سوخت گاز مایع در گیلان براساس تراکنش الکترونیکی به ۷۰ درصد رسید
توزیع الکترونیکی گاز مایع براساس تراکنش در استان گیلان از زمان اجرای طرح (فروردین ماه سال جاری ) که تنها یک درصد بود ؛ بعد از گذشت حدود هفت ماه به 70 درصد رسیده است .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه  گیلان : مجتبی شکوری ،مدیر منطقه ، با اعلام این خبر گفت : « با الزام مصرف کنندگان گاز مایع اعم از خانوار ، خودروها و اصناف برای ثبت مشخصات در سامانه های مربوطه و الزام شرکت های موزع به فروش با تراکنش الکترونیکی ، رشد ۷۰ درصدی توزیع الکترونیکی گاز مایع را در استان شاهدیم . »
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶ هزار و ۶۹۸ تن گاز مایع برای مصرف کنندگان سه بخش خانوار ، خودروها و اصناف در سطح استان توزیع شده است ، گفت : « روند توزیع به گونه ای است که امروز از متوسط مصرف ۲۲۰۰ تن در  ماه ، ۷۰ درصد آن به صورت الکترونیکی و با پوزهای بانکی عاملین توزیع انجام می شود . »
مدیر منطقه گیلان همچنین بیشترین سهم مصرف در سه بخش فوق را مربوط به بخش اصناف دانست و گفت : « به خاطر تنوع و گستردگی مشاغل در بخش اصناف اعم از کارگاههای تولیدی ، اماکن گردشگری ، دکه های خرده فروشی ، ایزوگام ، امور نقاشی ساختمان و … بیشترین سهم مصرف گاز مایع مربوط به این گروهاست و گرمایش خانوار و مصرف خودرو در مقام دوم و سوم قرار دارد . »
گفتنی است پنج شرکت توزیع سوخت با ۲۱ باب تاسیسات زیر مجموعه این شرکت ها در سطح استان گیلان فعال هستند و عملیات توزیع این میزان سوخت گاز مایع را بر عهده دارند .

 

  • منبع خبر : شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی گیلان