سهم ۲۲ درصدی صنعت گیلان از تولید ناخالص داخلی/ایجاد ۱۹۰ واحد صنعتی جدید در گیلان
سهم ۲۲ درصدی صنعت گیلان از تولید ناخالص داخلی/ایجاد ۱۹۰ واحد صنعتی جدید در گیلان
رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به سهم صنعت گیلان از تولید ناخالص داخلی گفت: سهم بخش صنعت گیلان از تولید ناخالص داخلی (GDP) ۲۲ درصد بوده که ۱۸ درصد آن متعلق به بخش کشاورزی و مابقی مربوط به بخش‌های گردشگری و خدمات است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، فرهاد دلق‌پوش با بیان اینکه حوزه صنعت و معدن نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی کشور دارد، اظهار کرد:‌ صنعت و معدن به دلیل زیرمجموعه‌های فراوان ۴۰ درصد اشتغال و ۶۰ درصد اقتصاد را بر عهده دارد و از این رو می‌توان تولید و صنعت را مهم‌ترین سلاح در جنگ اقتصادی دانست.

وی با اشاره به سهم گیلان از تولید ناخالصی داخلی افزود: سهم بخش صنعت گیلان از تولید ناخالص داخلی (GDP) ۲۲ درصد بوده که ۱۸ درصد آن متعلق به بخش کشاورزی و مابقی مربوط به بخش‌های گردشگری و خدمات است.

رئیس سازمان صمت گیلان یکی از اهداف تشکیل میزکالاهای اساسی در این استان را حمایت از بنگاه‌های اقتصادی دانست و گفت: سهم گیلان از ارزش‌افزوده بخش صنعت، معدن و تجارت گیلان نسبت به کل کشور ۵.۲ درصد است و با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تشکیل کارگروه‌های مختلف نظیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، تنظیم بازار، پایش کارت بازرگانی، توسعه صادرات غیرنفتی، شورای معادن، صیانت قضائی از تولید و کمیسیون نظارت تشکیل‌شده است.

دکتر دلق‌پوش با تأکید بر لزوم توجه به تحقق حداکثری اهداف اقتصادی در گیلان تصریح کرد: با تلاش‌های انجام‌شده تمامی تمرکز عملیاتی این سازمان برای تحقق حداکثری اهداف اقتصادی استان در حوزه‌های تولیدی و تجاری و معدنی معطوف شده و باوجود ویروس کرونا در بیش از سه هزار واحد تولیدی ۸۵ هزار نفر اشتغال در گیلان وجود دارد.

وی با ابراز خرسندی از ایجاد و راه اندازی ۱۹۰ واحد صنعتی جدید در گیلان در سال ۹۹ بیان کرد: در سال گذشته یک‌هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان تسهیلات به ۴۲۵ واحد صنعتی برای رفع مشکلات مالی و پشتیبانی صنعتی در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع پرداخت‌شده است.

رئیس سازمان صمت گیلان با اذعان به اینکه پارک‌ علم و فناوری همکاری خوبی با این سازمان در این استان دارد، گفت: یکی از اهداف سازمان صمت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بوده و در همین راستا بیش از ۶۵ واحد صنعتی دانش‌بنیان در استان وجود داشته که حدود ۱۲۴ واحد نیز موفق به اخذ پروانه تحقیق و توسعه از سازمان صمت شدند.

رئیس سازمان صنعت گیلان گفت: ما به عنوان خادم و پشتیبان بخش تولید موظف هستیم آسیب ها موانع و چالشهای این بخش را شناسایی نموده و با انعکاس آن به مراجع ذیربط و بالادستی و پیگیری مسائل، مسیر را برای فعالان عرصه تولید هموار نماییم تا بتوانیم به اهداف شعار جدید سال۱۴۰۰ جامه عمل بپوشانیم.