حرمت‌شکنان و عاملان توهین به مردم شمال توسط پلیس گیلان شناسایی شدند
حرمت‌شکنان و عاملان توهین به مردم شمال توسط پلیس گیلان شناسایی شدند
فرمانده انتظامی استان گیلان از شناسایی ۲ نفر توهین‌کننده به مردم شریف شمال کشور که با فحاشی و انتشار یک فایل ویدئویی در فضای مجازی، موجب رنجش خاطر هموطنان شمالی شدند خبر داد و گفت: با حرمت شکنان قاطعانه و بدون اغماض برخورد می کنیم.

به گزارش فرماندهی نیروی انتظامی گیلان، سردار عزیزاله ملکی با ابراز تاسف از اقدام ۲ جوان که با توهین به مردم شریف شمال کشور و انتشار فایل آن در فضای مجازی، موجب رنجش خاطر هموطنان را فراهم کردند ، افزود: پلیس در برخورد با عوامل تشویش اذهان عمومی و اینگونه جرائم در فضای حقیقی و مجازی اشرافیت و قاطعیت کامل دارد.

وی خاطر تاکید کرد: اهانت به هموطنان به هیچ عنوان قابل قبول نیست و پلیس در برخورد با اینگونه جرایم به هیج عنوان کوتاه نخواهد آمد.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت: پس از انتشار ویدئو اهانت ۲ جوان به مردم شریف شمال کشور، شناسایی و دستگیری عوامل موثر این جریان در دستور کار پلیس فتا گیلان قرار گرفت.

سردار ملکی ادامه داد: پس از پیگیری‌های فنی و انجام اقدامات تخصصی پلیسی، دو فردی که مرتکب این عمل شده بودند شناسایی و متهم اصلی با هماهنگی مقام قضایی و اخذ نیابت در یک عملیات غافلگیرانه، ظهر امروز در استان البرز دستگیر شد.

وی با تقدیر از همکاری خوب دستگاه قضایی استان بیان داشت: متهم پس از دستگیری، ابتدا منکر بزه انتسابی شد اما پس از مواجه‌شدن با دلایل‌، مدارک و مستندات موجود در پرونده‌، چاره‌ای جز اعتراف پیش روی خود ندید و از عمل مجرمانه‌ خود ابراز پشیمانی کرد.

سردار ملکی با اشاره به اینکه طبق قانون هرگونه توهین به اشخاص و قومیت‌ها چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی، جرم محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: پلیس با اشرافیت بر فضای مجازی و قاطعیت در برخورد با جرائم، در کمترین زمان ممکن با اشخاص خاطی که به هر ترتیب باعث تشویش اذهان عمومی و یا ایجاد نگرانی در بین شهروندان شوند برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی گیلان  به مردم اطمینان داد پلیس در برخورد با جرائم و مخلان نظم، آسایش و امنیت مردم قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد کرد و اجازه نخواهد داد عده‌ای با سوء استفاده از فضای مجازی، امنیت روانی شهروندان را به  مخاطره بیندازند.

سردار ملکی در پایان از تلاش برای دستگیری متهم دوم این پرونده خبر داد و گفت: نتیجه اقدامات تکمیلی به زودی به اطلاع عموم خواهد رسید.

  • منبع خبر : ایرنا