سالمندان نیازمند نگاه ویژه / فضای رفاهی این قشر فراهم شود
سالمندان نیازمند نگاه ویژه / فضای رفاهی این قشر فراهم شود
فتح اللهی با بیان اینکه سالمندان نیازمند نگاه ویژه دولت و مسئولان است، گفت: فضای رفاهی این قشر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری رشت، علی فتح اللهی روز ( چهارشنبه ۱۶ تیر ) در جلسه شورای ساماندهی سالمندان شهرستان رشت، اظهار کرد: سالمندان امروز نیروهای جوانان توانمند و پویایی دیروز بودند.‌

فرماندار رشت با بیان اینکه احترام قشر سالمند بر همگان واجب و امری ضروری است، گفت: سالمندان امروز در هر خانه ای برکت و تکیه گاهی برای فرزندان محسوب می شوند.

فتح اللهی با اشاره به اینکه در آیات و روایات احترام به بزرگ ترها و پدر و مادر بارها اشاره شده است، اذعان کرد: وجود سالمندان در جامعه بسیار ارزشمند بوده و دارای تجربه های ارزشمند هستند که بایستی همه جوان ها از آن بهره بگیرند، هیچ چیزی نمی تواند جایگزین پدر و مادر در خانه باشد.

نماینده عالی دولت در مرکز گیلان به ایجاد فضای رفاهی سالمندان در رشت اشاره و تصریح کرد: سالمندان در گذشته فعالیت های اجتماعی گسترده ای داشته اند و اکنون برای رفع نیازهایشان به کمک نیاز دارند.

وی با تاکید بر اینکه سلامت جسمی و روحی سالمندان مورد توجه قرارگیرد، ادامه داد: ایجاد امکانات رفاهی، تفریحی و سلامت از جمله مواردی است که در کنار اجرای برنامه ها و امکانات عمومی به قشر سالمندان به صورت ویژه بایستی مورد توجه قرار گیرد.

فتح اللهی خاطر نشان کرد: با نگاه ویژه و همکاری همه دستگاههای اجرایی و همچنین با برنامه ریزی مدون می توان زمینه رفاه این قشر باتجربه را فراهم کنیم.‌

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه علاوه بر ایجاد فضای رفاهی سالمندان نیازمند یک نگاه محبت آمیز هستند، افزود: بخش عمده جامعه ما بالای ۵۰ سال قرار دارند که در این راستا بایستی ردیف بودجه ای تعریف شود تا امکانات لازم برای این نیروهای انسانی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه هر یک از دستگاههای عضو شورای ساماندهی سالمندان رشت در این راستا اگر نقش آفرینی داشته و یک کمکی کنند بسیاری از مشکلات و دغدغه های این حوزه مرتفع خواهد شد، اظهار داشت: از ظرفیت خیرین نیز برای ایجاد امکانات رفاهی سالمندان بهره گرفته شود.