حال ۹۰ بیمار کرونایی در گیلان وخیم است
حال ۹۰ بیمار کرونایی در گیلان وخیم است
معاون علوم پزشکی گیلان، با اشاره به روند آرام افزایش بیماران کرونایی در برخی از شهرستان ها، تصریح کرد: مردم از دورهمی ها به شدت خودداری کنند تا شاهد افزایش بیماران نباشیم.

دکتر آبتین حیدرزاده، با بیان اینکه کرونا در استان گیلان روند ثابتی دارد، اظهار کرد: همچنان با مراجعه روزانه بیماران سرپایی و بستری به بیمارستان ها مواجه هستیم.

وی از بستری ۶۰ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته در گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۱۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند و حال ۹۰ بیمار وخیم است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به روند آرام افزایش بیماران کرونایی در برخی از شهرستان ها، تصریح کرد: مردم از دورهمی ها به شدت خودداری کنند تا شاهد افزایش بیماران نباشیم.

حیدرزاده، اتمام امتحانات دانش آموزان را بهانه ای برای برگزاری میهمانی و دورهمی دانست و گفت: مردم در دورهمی با مسافران شرکت نکنند و حتما در فضاهای جمعی ماسک بزنند.

وی با بیان اینکه سیر نزولی بستری‌های کرونایی نیازمند رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی است، متذکر شد: شهرستان های گیلان در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند و لذا غفلت از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی موجب قرمز شدن وضعیت شهرها می شود.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا