جاده‌های کوهستانی گیلان برفی شد
جاده‌های کوهستانی گیلان برفی شد
براساس گزارش صبح دوشنبه 16 اسفند 1400 اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، تقریباً اغلب جاده های کوهستانی استانی برفی است که نیازمند احتیاط بیشتر در رانندگی و پرهیز از ترددهای غیرضروری است.

 به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایرنا -مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان روز دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰  اظهار داشت: هم اکنون بارش برف در برخی مناطق همچون محور اسالم خلخال، پونل- خلخال و سیاهکل – دیلمان خفیف بوده و به پنج سانتی متر رسیده است.

فریبرز مرادی اعلام کرد که در گردنه کوهین در محور رشت-قزوین و گردنه حیران در محور آستارا-اردبیل نیز بارش خفیف برف گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در سایر محورهای مواصلاتی استان بارش باران گزارش شد، اظهار داشت: در حال حاضر تمامی محورهای استان به غیر از محور پونل-خلخال باز و تردد در آنها برقرار است. محور پونل- خلخال از پاییز در پی با ش سنگین برف وبدلیل نبود ایمنی کافی بسته شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده گیلان با اشاره به بارانی بودن و لغزنده بودن جاده ها تاکید کرد که رانندگان سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب را رعایت کنند.

مرادی اظهار داشت: همچنین رانندگان  برای تردد در جاده های کوهستانی و برفگیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: هموطنان می توانند برای اطلاع از آخرین وضعیت راه روهای استان و استانهای همجوار به سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راههای استان به صورت ۲۴ ساعته تماس بگیرند.

هواشناسی گیلان پیش بینی کرد که حداکثر دمای استان  در روز دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ در لوشان به ۱۰ درجه سانتیگراد برسد و دمای رشت مرکز استان نیز در گرمترین ساعات از ۹ درجه فراتر نرود.

بر اساس پیش بینی هواشناسی گیلان از عصر دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ سامانه بارشی و سرد از استان خارج شده و تا روز چهارشنبه دمای هوای استان افزایش می یابد.

  • منبع خبر : ایرنا