برگزاری ششمین یادواره شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی گیلان در لنگرود
برگزاری ششمین یادواره شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی گیلان در لنگرود
ششمین یادواره شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور مسئولین استانی و دانشگاهی، دانشجویان و جمعی از خانواده های شهدا در دانشکده پرستاری ، مامایی و پیراپزشکی شرق گیلان، لنگرود برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان  به نقل از اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا )؛ ششمین یادواره شهید گمنام دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، با حضور مسئولین استانی ،دانشگاهی ، اساتید، دانشجویان و خانواده‌های شهدا در سالن اجتماعات دانشکده پرستاری، مامایی و پیراپزشکی شرق گیلان ،لنگرود برگزار شد.
دکتر فردین مهرابیان -معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ابتدای این مراسم با محکوم کردن جنایات صهیونیست علیه مردم غزه ، خواهان شکست سکوت جامعه جهانی نسبت به این نسل‌کشی‌ها، شد.
وی  همچنین ، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای، شهدای مدافع حرم ،شهدای مدافع سلامت و شهدای امنیت ،افزود؛ گرامی‌ترین سرمایه آدمی و بزرگترین هدیه خداوند، جان  است، اما انسان‌های بزرگی هستند که از جان خود در راه خدا و دفاع از نظام جمهوری اسلامی و میهن گذشتند و شهید شدند.
دکتر مهرابیان در ادامه برگزاری یادواره شهدا را نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و گفت ؛ مقام معظم رهبری در خصوص شهدای گمنام تعبیر زیبایی دارند “گمنام در میان خاکیان و معروف در عرصه افلاکیان” و این جمله حکایت از جایگاه والای شهدایی دارد که در میان ما گمنام هستند.
دکتر مهرابیان همچنین، با قرائت آیه ۱۶۹ سوره آل عمران به بیان ارزش و جایگاه شهیدان پرداخت ، گفت؛ آنهایی که در راه خدا کشته می‌شوند مرده مپندارید بلکه آنان زنده اند و نزد خدای خویش روزی می خورند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در ادامه با اشاره به احادیث ائمه اطهار در مورد شهیدان، اظهار کرد: مطمئن هستیم که شهیدان جاویدان و حاضر و ناظر بر همه ما هستند.
 وی  همچنین با گرامی داشت یاد و خاطره شهدای مدافع سلامت ، یادآور شد؛ متاسفانه در دوران کرونا عزیزان و تعداد قابل ملاحظه ای از کارکنان کادر درمان را که برای دفاع از سلامت مردم از جان خود گذشتند را از دست دادیم که البته یادو خاطره آنها همیشه زنده است.
وی  در ادامه با تاکید بر اینکه اخلاص از مهم ترین ویژگی های شهدا است و شهدا با شجاعت و استقامت کار خود را انجام می دادند،یادآور شد؛ باور شهدا، حقیقت بود. رزمندگان یک چهره بیشتر نداشتند و آن چهره خودباوری بود و در حقیقت آن عاملی بود که باعث پیروزی آنها شد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه در پایان با اشاره به اینکه یادواره های شهدا، مسیر و راه شهدا را برای ما آشکار می کند، گفت؛ برگزاری یادواره شهدای گمنام، یادبود همه شهدا است و گسترش فرهنگ شهدا، حفظ آینده می باشد.
لازم به ذکر است؛ ششمین یادواره شهید گمنام دانشگاه ، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد و روایتگری سردار عبدالفتاح اهوازیان و مداحی حاج ابوذر روحی به همراه گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید مهدی شریفی پور از جمله برنامه های مراسم مذکور بود.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان