طرح نظارتی شب یلدا تا یکشنبه ۳۰ آذر ادامه دارد.
طرح نظارتی شب یلدا تا یکشنبه ۳۰ آذر ادامه دارد.
طرح نظارتی شب یلدا برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در آستانه شب یلدا از روز چهارشنبه 26 آذرماه آغاز شده و تا یکشنبه 30 آذر ادامه دارد.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت گیلان گفت: محصولاتی مانند آجیل، میوه، شیرینی‌جات و هندوانه از جمله کالاهایی است که در طرح نظارتی بازرسان در قالب گشت مشترک با ماموران تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، اتحادیه صنفی و بازرسان سازمان صمت استان مورد رصد قرار می‌گیرند.

وی افزود: همه عمده فروشی‌ها و خرده فروشی‌ها توسط بازرسان مورد نظارت قرار می‌گیرند؛ با هماهنگی تعزیرات حکومتی استان تصمیم داریم تا رسیدگی و صدور رای برای متخلفان شناسایی شده در اسرع وقت انجام شود تا مردم و شهروندان نیز روند بازدید و نظارت را به خوبی مشاهده کنند.

نقدی تصریح کرد: متاسفانه برخی از واحدهای صنفی قیمت مصوب را رعایت نمی‌کنند در حال حاضر در گیلان ۱۰۵ هزار واحد صنفی داریم تعدادی از این واحدها قانون شکنی کرده و کالاها را با قیمت مصوب عرضه نمی‌کنند؛ با توجه به اینکه تعداد واحدهای صنفی زیاد است از شهروندان و مردم می‌خواهیم تا در قالب ناظران افتخاری به ما کمک کنند.

معاوت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صمت گیلان گفت : شهروندان به محض مشاهده واحدهای صنفی متخلف که قیمت‌گذاری صحیح را رعایت نمی‌کنند مراتب را از طریق تماس با سامانه تلفنی ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت و یا سامانه تلفنی ۱۳۵ تعزیرات حکومتی به ما اطلاع دهند.

وی افزود: در طول یک ماه اخیر ۸ هزار و ۲۳۵ بازرسی از واحدهای صنفی داشتیم که از این تعداد بازرسی ۷۸۰ واحد صنفی متخلف شناسایی و برای آن‌ها تشکیل پرونده داده شد؛ براساس قانون متخلفان این حوزه ملزم به پرداخت جریمه نقدی می‌شوند و چنانچه شاهد تکرر تخلف توسط آن‌ها باشیم نسبت به پلمپ واحد صنفی اقدام می‌کنیم.