برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت مصرف با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات گیلان
برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت مصرف با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات گیلان
کارگاه آموزشی با محوریت موضوعی "مدیریت مصرف" با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات گیلان در سالن جلسات تصفیه خانه بزرگ آب گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب گیلان؛ در این کارگاه آموزشی با عنوان “مدیریت مصرف” یدالله وقاری کارشناس دفتر بهره برداری و توسعه از شبکه توزیع آب بدون درآمد شرکت آبفای گیلان ضمن تبریک فرارسیدن ایام مبارک دهه فجر و ولادت امیرالمومنین امام علی (ع)، در خصوص نحوه صرفه جویی در مصرف آب شرب و مدیریت مصرف با خبرنگاران حاضر در جلسه سخن گفت.

وقاری با تشریح روند و فرایند استحصال، تولید، تصفیه و توزیع آب شرب با تاکید بر هزینه بالای استحصال تا توزیع آب آشامیدنی، از خبرنگاران حوزه رسانه خواست تا در راستای فرهنگ سازی و آگاه ساختن مردم استان گیلان از راهکارهای درست مصرف کردن و صرفه جویی در مصرف آب شرب یاری گر شرکت آب و فاضلاب گیلان باشند.

وی تصریح کرد: شرکت آبفای گیلان آب شرب سالم و بهداشتی بیش از ۸۳۰ هزار مشترک شهری و روستایی را در سطح استان گیلان تامین و توزیع می کند؛ حدود ۹۵ درصد از جمعیت استان در ۵۳ شهر و هزار و ۷۳۳ روستا از خدمات این شرکت بهره مند می باشند.

وقاری با تاکید بر مصرف بالا و هدر رفت بی رویه آب شرب، سه روش اصلی صرفه جویی شامل اصلاح تعرفه، اصلاح ابزار و اصلاح رفتار را تشریح کرد و گفت: خبرنگاران در بخش اصلاح رفتار می توانند با آموزشهای لازم در رسانه ها روشهای صحیح مصرف آب شرب را به مردم آموزش دهند.

  • منبع خبر : آب و فاضلاب گیلان