اولین تفاهمنامه اصلاح معابر کشور در استان اجرایی خواهد شد
اولین تفاهمنامه اصلاح معابر کشور در استان اجرایی خواهد شد
محمد تقی مهدیزاده مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان از اجرای اولین تفاهمنامه اصلاح معابر کشور ، بین شرکت توزیع برق گیلان و شرکت راسامهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان -محمد تقی مهدیزاده مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان تاکید کرد : به همت شرکت توانیر و از طریق فراخوان در کل کشور،شرکت توزیع برق گیلان بعنوان اولین استان ها برای اجرای این طرح بزرگ و ملی برگزیده و تفاهم نامه ای با شرکت خصوصی برای انجام این پروژه منعقد شد.

رئیس هیات مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان افزود این طرح با اختصاص ۴۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار اجرا و پیاده سازی خواهد شد.

مهدیزاده گفت:بر اساس آمار تفصیلی تا پایان سال ۱۴۰۰ مجموع چراغهای روشنایی معابر منصوبه شرکت توزیع نیروی برق گیلان در سطح استان ۵۲۷۶۲۱ دستگاه و مجموع توان منصوبه ۳۵۰۰۳ کیلوات (۳۵ مگاوات ) است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان افزود: هدف از اجرای این طرح، اصلاح سیستم روشنایی معابر شهری با جایگزینی لامپ‌های کم‌مصرف (ال ای دی) به جای لامپ گازی با هدف مدیریت مصرف می باشد.

وی افزود: کاهش مصرف انرژی، کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای در مقیاس کلان، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و در نهایت کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی از دیگر اهداف این طرح بزرگ است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان تصریح کرد: با توجه به درجه حفاظت بالای لامپ‌های LED، این نوع از لامپ‌ها بر اساس تکنولوژی‌های جدید تولید شده و به همین سبب به تعمیر و نگهداری کمتری نیاز دارند و از کیفیت روشنایی بالاتری نیز برخوردار است.

مهدیزاده، مزایای این لامپ‌ها را کیفیت مناسب روشنایی، بالا بودن طول عمر و پایین بودن میزان مصرف برق اعلام کرد و یادآور شد: عمر این چراغ ها ۱۰ سال است و میزان مصرف برق آنها نیز یک چهارم چراغ های گازی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از زمینه‌های صرفه‌جویی انرژی در شبکه‌های برق، اصلاح روشنایی معابر درون و بین شهری است، شبکه‌های روشنایی معابر درون و بین شهری کشور حدود ۱۰ میلیون چراغ را شامل می‌شود که مصرف برق آنها حدود هزار مگاوات است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: با توجه به سرمای هوا در فصل زمستان مصرف سوخت در کشور روند افزایشی داشته که این موضوع محدودیت هایی را برای تولید برق در نیروگاه ها ایجاد می کند و نیاز به همراهی همه جانبه برای جلوگیری ازخاموشی های احتمالی ضروری است.

  • منبع خبر : توزیع برق استان گیلان