تیم‌های واکنش سریع در حوزه آب و فاضلاب گیلان تشکیل شد
تیم‌های واکنش سریع در حوزه آب و فاضلاب گیلان تشکیل شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان از تشکیل تیم‌های واکنش سریع شامل کارشناسان و متخصصان با تجربه در امور اجرایی و عملیاتی در سطح استان برای مقابله با بحران احتمالی در فصل سرما خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایرنا – مازیار علی‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان روز چهارشنبه در این گفت و گو اظهار داشت: سه تیم واکنش سریع حوزه آب و فاضلاب با فعالیت ۱۶ نفر در هر تیم در غرب، شرق و مرکز استان برای مقابله با شرایط بحرانی در فصل سرما تشکیل شده‌است.

وی با تشریح آمادگی شرکت آب و فاضلاب گیلان برای مقابله با شرایط بحرانی در فصل سرما افزود: تمام نیروهای عملیاتی و ستادی بحران آب و فاضلاب استان برای مقابله با بحران احتمالی و خارج از روند معمول در فصل زمستان امسال آمادگی دارند.

علی‌پور افزود: علاوه بر تشکیل و ابلاغ تیم‌های واکنش سریع، اقداماتی اعم از آماده به کار بودن ۱۰ دستگاه تانکر آبرسان سیار با حجم ۸۲ مترمکعب برای تامین آب مناطق متاثر از تنش آبی، خودروهای کمک‌دار تیم‌های امدادی با امکانات و تجهیزات کامل، تجهیز انبار اختصاصی دفتر مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE ( سلامت،ایمنی و محیط زیست) جیره خشک مواد غذایی برای مقابله با بحران احتمالی انجام شده‌است.

وی خاطر نشان کرد: آمادگی چهار دستگاه بسته‌بندی آب در چهار نقطه از گیلان با ظرفیت تولید هشت هزار بسته یک لیتری در ساعت، تشکیل کشیک در امور آب و فاضلاب، تشکیل جلسات کمیته مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE در صورت بروز حوادث احتمالی و ابلاغ مصوبات به مدیران امور آبفای شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده این شرکت در پیشگیری و مقابله با بحران احتمالی برف در سال جاری است.

علی‌پور با بیان اینکه سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲ پل ارتباطی مردم با مسئولان این شرکت است، اضافه کرد: شهروندان می‌توانند هر گونه حادثه در حوزه آب و فاضلاب را از طریق این شماره اطلاع دهند تا در ارائه خدمات مطلوب و رفع حادثه در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام شود.

وی بیان کرد: خدمات شرکت آب و فاضلاب به‌ صورت بی‌وقفه و شبانه‌روزی است و با توجه به تجربیات خوبی که این شرکت در مقابله با بحران های مختلف، اعم از بحران برف داشته، برنامه ریزی مناسبی برای مواجهه با شرایط بحرانی احتمالی انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان از مردم استان خواست تا با توجه به فرارسیدن فصل زمستان، برای جلوگیری از ترکیدگی و یخ زدگی کنتورها، آنها را با استفاده از گونی‌های کنفی عایق بندی کنند.

  • منبع خبر : ایرنا