پیام تسلیت مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در پی درگذشت پیشکسوت فرهنگی استان گیلان
پیام تسلیت مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در پی درگذشت پیشکسوت فرهنگی استان گیلان
پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در پیامی فقدان ناباورانه استاد، اکبر دهسرا، از فعالین نشر و فرهنگ و ادب استان گیلان را به خانواده داغدار ایشان و اهالی فرهنگ و ادب گیلان تسلیت گفت.

به گزارش رشتستان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، متن پیام تسلیت مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان بمناسبت درگذشت استاد دهسرا بدین شرح است؛

بازگشت همه بسوی اوست

امروز سیزده دی ماه نودو نه, نیک مردی فرهنگ دوست که از ناشران نامی استان گیلان و دبیر ریاضی دبیر ستانهای شهر رشت بود.بدرود حیات گفت.ضمن تسلیت به همسر داغدار و پسران ارمان دهسرا و ایمان دهسرا و اصحاب فرهنگ و هنر و ناشران استان گیلان برای آن یار سفر کرده علو درجات و آمرزش مسلت داریم و برای بازماندگان نیز صبر از درگاه خدای باریتعالی خواستاریم.
اکبردهسرا زاده شهر رشت در ۳۱ تیر ماه, سال۱۳۳۲ دیده به جهان گشود. وی با مدرک دانشگاهی لیسانس ریاضی و فوق لیسانس مدیریت به مدت سی سال به عنوان دبیر باتجربه و حاذق ریاضی در دبیرستانهای شهر رشت مشغول به کار بود و ضمن ان بعنوان ناشر فعال در زمینه کتابهای کمک درسی و غیره فعالیت بسزایی داشته.
استاد اکبر دهسرا با عنوان انتشارات دهسرا مبادرت به چاپ آثار ماندگار کمک درسی که تالیف خودش بوده نمود و بدین صورت گامی اساسی در آموزش بهتر فرزندان سراسر کشور برداشته, چرا که این اثار در کلیه نمایشگاه های کشوری و بین المللی ارایه و فروش می رود.
اکبر دهسرا مدیر مسول انتشارات دهسرا و دبیر ریاضی توانایی بود که با تالیف و فروش آثار کمک درسی سهم بسزایی در آموزش فرزندان این مرزو بوم داشت, وی انسانی توانا ,نیک مردی دانا از تبار نشر بود که جا دارد ضمن تقدیر از اثار فرهنگی به جا مانده و زحمات بی دریغی که در عرصه فرهنگ و هنر استان کشیده بگوییم جایش خالی است. روحش شاد و یادش همواره گرامی باد.

پریسا کرمی

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان

گفتنی است زنده‌یاد «اکبر دهسرا» متولد سال ۱۳۳۲ شهر رشت، فرهنگی نام‌آشنا و ناشر پیشکسوت استان گیلان بود که روز گذشته پس از تحمل سالها بیماری دار فانی را وداع گفت.