توزیع منابع و تسهیلات درمناطق محروم در اولویت قرار گیرد
توزیع منابع و تسهیلات درمناطق محروم در اولویت قرار گیرد
استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت توجه به توسعه مناطق محروم و اشتغالزایی، گفت :توزیع منابع و تسهیلات در مناطق محروم باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایرنا، اسدالله عباسی استاندار گیلان عصر چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱ در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به اینکه بیشترین مطالبات مردم از سفرهای استانی از دولت و در دیدار با استاندار ؛ تسهیلات و اشتغال است، افزود: باید توزیع منابع و اجرای طرح های توسعه ای در مناطق محروم در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه  توسعه شهرک های صنعتی در مناطق محروم  و اشتغالزایی آن‌ها در اولویت باشد، اظهار داشت: البته تاکید بر توسعه و اشتغال زایی در مناطق محروم به معنای نبود بیکاری در کلانشهر رشت نیست اما باید برای کمک به مردم مناطق محروم و جلوگیری از حاشیه نشینی به مناطق محروم توجه ویژه شود.

عباسی همچنین از فرمانداران خواست افرادی که به آن‌ها در شهرک های صنعتی زمین واگذار می‌شود، اهلیت داشته باشند و زمین های بلاتکلیف را تعیین تکلیف کنند و افرادی که اقدامی در زمین برای تولید انجام نمی دهند، خلع صلاحیت کنند و زمین را به فرد دارای اهلیت واگذار کنند.

وی همچنین با بیان اینکه تسهیلات وجوهی است که دولت نزد بانک‌ها  به امانت گذاشته است،گفت: بانک‌ها باید وقتی که مستندات مردم برای دریافت تسهیلات آماده شد، بلافاصله و بدون معطل کردن تسهیلات را به آنها پرداخت کنند.

عباسی اظهار داشت منابع بانکی باید در گیلان بچرخد و بانکی که منابع بانکی خود را از این استان ایجاد کرده باشد و در استان دیگری بچرخاند، خیانت کرده است.

استاندار گیلان اظهار داشت:مردم در شرایط سختی زندگی می کنند و اگر اشتغال از بین برود مشکل مردم بیشتر می شود.

وی همچنین از تشکیل کمیته در ذیل کارگروه سرمایه گذاری استان برای نظارت برای تحثثقق اشتغال خبر داد و گفت: برای اشتغال تعهد شده  باید تلاش لازم انجام شود.

استاندار گیلان همچنین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حضور روسای جمهور روسیه و ترکیه در ایران طی روزهای اخیر اظهار داشت: اتفاقات بسیار خوبی در کشور افتاده و همانطوری که ارتباطات تجاری و اقتصادی بین  ایران با کشور ها به وجود آمد به زودی اتفاقات خوبی را در حوزه راه آهن کاسپین و راه آهن رشت- آستارا شاهد خواهیم بود .

وی با تاکید بر لزوم استفاده و بهره گیری از فرصت ها و ظرفیت های استان برای اشتغالزایی و درآمدزایی در استان،  اظهار داشت: ثبت جهانی پایتخت چای جهان در لاهیجان و اقتصاد گردشگری و کشاورزی می تواند برای اشتغالزایی بسیار موثر باشد .

عباسی گفت:  در اقتصاد گردشگری هنوز نتوانستیم آنچه که شایستگی گیلان است کاری انجام دهیم تا این تابلوی زیبا خودش را نشان دهد.

وی اظهارداشت: شهر لاهیجان در بخش کشاورزی و گردشگری با هم پیوند خورده است و تولید چای یکی از بخش های گردشگری و مورد توجه گردشگران نیز است .

وی همچنین با بیان اینکه با توجه به تلاش های انجام شده  از ۱۳ گزینه در ایران فقط ماسوله انتخاب شده است ، افزود: این شهر با توجه به قدمت تاریخی کشاورزی و گردشگری آن مورد توجه است .

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: در گیلان باید زنجیره ها را به هم پیوند دهیم و محاسبه کنیم چقدر اشتغال از آنها ایجاد می شود.

برای امسال ایجاد ۳۰ هزار و ۹۰۴ شغل در گیلان تعهد شده است.

  • منبع خبر : ایرنا