تمام تلاش ما باید ارتقای عادلانه زیرساخت‌های سلامت باشد
تمام تلاش ما باید ارتقای عادلانه زیرساخت‌های سلامت باشد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، خدمت صادقانه و شفاف به مردم را رکن غیر قابل تغییر در دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست و گفت: تمام تلاش ما باید ارتقای زیرساخت‌های نظام سلامت و توزیع عادلانه آن‌ها باشد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب‌دا)، نشست شورای عمرانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با حضور دکتر محمدتقی آشوبی-رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تعدادی از معاونین و مدیران ستادی در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.
در این نشست پیرامون طرح‌های عمرانی نظام سلامت در بخش بهداشتی نظیر خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت شهری و روستایی گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد.
همچنین در این نشست پیرامون کمبود منابع مالی طرح‌های عمرانی، استفاده از منابع ملی و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت قانون مولد سازی املاک برای اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام ، رایزنی و گفت‌وگو شد.
دکتر محمدتقی آشوبی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با اشاره به عقب‌ماندگی برخی روستاها در بخش بهداشت، اظهار کرد: باید خانه‌های بهداشت مستهلک و فرسوده با اولویت در استان شناسایی و سریعاً در دستور کار بازسازی قرار بگیرد.
وی با اشاره به پیش‌رو بودن سال تحصیلی جدید در مراکز آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، افزود: تمام فضای فیزیکی آموزشی، رفاهی و خوابگاهی مورد نیاز کادر آموزشی باید سریعاً تمام و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، به بهره‌برداری برسند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در جهت جذب تجهیزات پزشکی پیشرفته، گفت: تمامی مراحل نصب و راه‌اندازی تجهیزات پزشکی در واحد‌های آموزشی درمانی و بیمارستانی باید با محوریت مدیریت تجهیزات دانشگاه  و همکاری دیگر مسوولان‌ سریعاً انجام شود.
دکتر آشوبی خدمت صادقانه و شفاف به مردم را رکن غیر قابل تغییر در دانشگاه علوم پزشکی گیلان دانست و گفت: تمام تلاش ما باید ارتقای زیرساخت‌های نظام سلامت و توزیع عادلانه آن‌ها به دور از حواشی‌ پیش‌بینی‌شده و غیرمترقبه باشد.
گفتنی است در این نشست پیرامون طرح‌های عمرانی مرکز آموزشی درمانی رازی رشت، طرح‌های توسعه‌ای، توسعه و بهسازی بخش‌های بستری و راه‌اندازی دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی پیشرفته آن نیز گفت‌وگو و تبادل‌نظر شد.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان