تلاش وافر سرپرست شهرداری رشت در حوزه مدیریت پسماند و احیاء دو رودخانه آلوده سطح شهر
تلاش وافر سرپرست شهرداری رشت در حوزه مدیریت پسماند و احیاء دو رودخانه آلوده سطح شهر
اسدالله عباسی در نشست خبری با خبرنگاران استان با بیان اینکه سرپرست شهرداری رشت در حوزه مدیریت پسماند و احیاء دو رودخانه آلوده سطح شهر واقعا در حال تلاش است گفت: ما ایشان را در تراز یک شهردار می‌بینیم و به وی کمک می‌کنیم.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت_ اسدالله عباسی استاندار گیلان عصر روز یکشنبه ششم شهریور ۱۴۰۱ به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران استان گیلان اظهار داشت: شهرداری رشت در جهت رفع آلودگی و احیاء دو رودخانه زرجوب و گوهررود ماموریت دارد و در حال انجام برنامه‌های خود در این زمینه است.
نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به اینکه در تلاش هستیم تا از منشاء آلودگی‌های دو رودخانه شهر رشت جلوگیری نماییم تصریح کرد: در همین راستا احداث تصفیه خانه دستگاه‌ها و مجموعه‌های دولتی در دستور کار جدی و اولویت قرار دارد که مراحل احداث آن‌ها به تدریج در حال انجام است.
استاندار گیلان لندفیل سراوان و زندان لاکان را دو منشأ بزرگ آلودگی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب و تالاب انزلی ذکر کرد و با بیان اینکه از اعتبارات سفر ریاست جمهوری مجموعا ۱۵ میلیارد تومان برای احداث تصفیه‌خانه اختصاص داده شد افزود: تصفیه‌خانه زندان لاکان اخیرا به بهره‌برداری رسید بنابراین این منشأ مهم آلودگی ساماندهی شد.
عباسی با بیان اینکه مراحل احداث تصفیه‌خانه بیمارستان‌های شفا، ولایت و پورسینای رشت هم آغاز شده است مهمترین منشأ آلودگی دو رودخانه گوهررود و زرجوب را فاضلاب رشت دانست و گفت: از شهرداری رشت خواسته‌ایم در کنار لایروبی رودخانه‌های سطح شهر که باید انجام گیرد نسبت به احداث پارک در کرانه آن اقدام کنند.
نماینده عالی دولت در استان گیلان جلوگیری از آلودگی دو رودخانه رشت توسط مؤسسات خصوصی را هم خواستار شد و اذعان کرد: در صورتی که مشاهده کنم نهادها و دستگاه‌های دولتی فاضلاب خود را در این دو رودخانه سرازیر کنند، به محیط زیست استان ماموریت دادیم تا با خاطیان برخورد کرده و آنان را جریمه کنند.
وی از تشکیل یک کارگروه برای پیشگیری از آلودگی دو رودخانه گوهررود و زرجوب و تالاب انزلی خبر داد و تصریح کرد: سید مجتبی خدمت بین دانا سرپرست شهرداری رشت در حوزه مدیریت پسماند و احیاء دو رودخانه آلوده سطح شهر واقعا در حال کار و تلاش وافر است و ما ایشان را در تراز یک شهردار می‌بینیم و در حال کمک به وی هستیم تا مردم شهر رشت و مجموعه مدیریت شهری دچار آسیب نگردد.
  • منبع خبر : شهرداری رشت