پویایی حوزه ی بهداشت با نظارت و پایش مداوم شکل می گیرد
پویایی حوزه ی بهداشت با نظارت و پایش مداوم شکل می گیرد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تاکید بر اقدام فوری جهت ارتقای شاخص های بهداشتی در سطح استان، اعلام کرد : پویایی حوزه ی بهداشت با نظارت و پایش مداوم شکل می گیرد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا ) ؛ به منظور  بررسی وضعیت شاخص های بیماری های غیرواگیر در استان، جلسه معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان  با مدیران شبکه های بهداشت و درمان تابعه دانشگاه به صورت وبینار، برگزار شد.
دکتر اسماعیل نورصالحی- معاون بهداشتی دانشگاه در ابتدای این جلسه با بیان اینکه صبوری، از خود گذشتگی، توانایی بالا در حوزه ی بهداشت و تعامل داشتن با مردم و مردمی بودن از ویژگی های نیروهای حوزه ی بهداشت  است، گفت ؛ باید بتوانیم  با بهره مندی از آنها نسبت به تامین و تضمین سلامت عمومی مردم استان ، اقدام نماییم.
وی با اشاره به این مطلب که پویایی حوزه ی بهداشت با نظارت و پایش مداوم شکل می گیرد، گفت : معیار سنجش های بهداشتی، شاخص های بهداشتی هستند که در صورت پایش و نظارت درست و مداوم وضعیت بهداشت و سلامت هر منطقه ای را نشان می دهند.
معاون بهداشتی دانشگاه همچنین ضمن برشمردن شاخص های فشار خون بالا و دیابت در شهرستان ها ، اقدام فوری و جدی  در این حوزه را ( طی یک ماه آینده) در سطح استان ، خواستار شد.
 دکتر نورصالحی با اشاره به اینکه شاخص مراقبت از سالمندان  یکی از مهمترین شاخص های بهداشتی در استان گیلان است ، تصریح کرد : با توجه به اینکه  گیلان از سالمندترین استان های کشور است، تمرکز جدی بر روی مراقبت های بهداشتی در این گروه سنی از جمعیت استان بسیار حائز اهمیت می باشد.
وی در خاتمه ضمن ابراز نگرانی در خصوص بالارفتن آمار بیماران سرپایی مبتلا به کرونا ،  گفت :  باید با تعامل و با جمع آوری اطلاعات از بخش خصوصی ، نسبت به افزایش روند بیماران سرپایی مبتلا به کرونا دقت بیشتری داشته باشیم  تا برای این وضعیت تمهیدات لازم را بیاندیشیم.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان