برگزاری کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی گیلان
برگزاری کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل دانشگاه علوم پزشکی گیلان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل تاکیدکرد:پدافند غیر عامل و عملکرد کارگروه‌های آن در حوزه سلامت باید جدی گرفته شود.

به گزارش رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل صبح امروز با محوریت “پدافند غیر عامل و نقش نظام سلامت در آن”  با حضور معاونین، اعضای شورای دانشگاه، مدیران ستادی و اعضای کمیته پدافندغیرعامل دانشگاه در سالن اجلاس حوزه ریاست برگزار شد.

 دکتر سالاری-رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست، نقش پدافند غیر عامل را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: پدافند غیر عامل و عملکرد کارگروه‌های آن در حوزه سلامت باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تبدیل آن به پاندمی، افزود: امروزه  به سبب شیوع ویروس کرونا، کانون توجه به سمت مقابله با این بیماری متمرکز شده است، در حالیکه باید نگاه‌ها به موضوعات پدافندی  عمیق‌تر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان توسعه زیرساختهای بهداشتی و درمانی را در تحقق اهداف پدافندی موثر دانست و گفت: با تلاش های صورت گرفته در سازمان  برنامه و بودجه کشور و وزارت بهداشت، زیرساختهای بهداشت و درمان در گیلان رشد یافته، اما باید در جهت  ارتقای شاخص‌ها نیز تلاش کرد.

دکتر سالاری، دخیل بودن دستگاه های برون سازمانی در پدافند غیر عامل دانشگاه را نشان از گستردگی این حوزه برشمرد و افزود: تمامی کار گروه ها و معاونت هایی که در پدافند غیر عامل نقش دارند، علاوه بر اشراف بر برنامه ها باید در بحران ها آمادگی کامل داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست همچنین بر ضرورت اهتمام امور در حوزه سلامت به ویژه در بخش بهداشت و درمان تاکید کرد و افزود: ارائه خدمات درست و به جا از سوی مدیران و مسوولان سلامت استان، رضایتمندی را برای مردم ایجاد می‌کند.

 “اصول و مبانی پدافند غیر عامل، پدافند غیر عامل در نظام سلامت و پدافند غیر عامل در دانشگاه علوم پزشکی گیلان” از جمله موضوعات طرح شده در نشست امروز کمیته پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی گیلان بود.