پرداخت بیش از ۳۷۶ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری توسط تامین اجتماعی گیلان
پرداخت بیش از ۳۷۶ میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری توسط تامین اجتماعی گیلان
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان از پرداخت 476 میلیارد تومان تعهدات کوتاه مدت که صد میلیارد آن شامل غرامتها و کمک هزینه ها و 376 میلیارد مقرری بیمه بیکاری بوده است در هشت ماهه لغایت آبان امسال در سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، کیوان مرتضوی با بیان اینکه در کنار پرداخت مستمری های بازنشستگی ، ازکارافتادگی و بازماندگان که در زمره تعهدات بلندمدت به مشمولین ارائه میشود و همچنین خدمات درمانی که به ترتیب اولین و دومین ارقام تعهداتی سازمان در قبال جامعه هدف را شامل میگردد افزود : پرداخت انواع کمک هزنه ها و غرامتها ، از جمله تعهدات کوتاه مدت تامین اجتماعی به بیمه شدگان تلقی شده و بر خلاف تصور بسیاری از افراد جامعه که تعهدات سازمان را تنها با بازنشستگی و درمان میشناسند گستره این خدمات بسیار فراتر میباشد .

وی با اشاره به اینکه در هشت ماهه لغایت آبان سال ۱۴۰۲ در سطح استان گیلان ، ۱۰ میلیارد و یکصد میلیون تومان کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان مشمول پرداخت شده است اذعان داشت : پرداخت ۸ میلیارد و ۱۶۶ میلیون تومان کمک هزینه کفن و دفن ، پرداخت ۷ میلیارد و ۷۵۶ میلیون تومان کمک هزینه وسایل پزشکی ( اروتز و پروتز ) از دیگر خدمات انجام شده به بیمه شدگان بوده است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین اظهار داشت : غرامت ایام بیماری با ۴۷ میلیارد و ۵۴۶ میلیون تومان و کمک هزینه ایام بارداری با ۲۵ میلیارد و ۹۳۷ میلون تومان بیشترین ارقام این حوزه بوده است .

کیوان مرتضوی با تاکید بر اینکه مقرری بیمه بیکاری پرداخت شده در سطح استان در این مدت ۳۷۶ میلیارد و ۴۱۸ میلیون تومان بوده اذعان داشت این رقم در ماههای مختلف بین ۴۵ تا ۵۲ میلیارد بوده و در حال حاضر حدود ۷۴۰۰ نفر بیمه شده از آن برخوردارند .

شایان ذکر است تامین اجتماعی گیلان در هشت ماهه لغایت آبان سال ۱۴۰۲ مبلغ ۱۰۶۴۸ میلیارد تومان انواع مستمری پرداخت نموده که با احتساب بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان لیست پیش بینی شده بری ماه آذر ، این رقم به افزون بر ۱۲۰۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان