جلسه ی هماهنگی پیشگیری از عفونت های تنفسی در رشت برگزار شد
جلسه ی هماهنگی پیشگیری از عفونت های تنفسی در رشت برگزار شد
جلسه ی هماهنگی و هم اندیشی پیشگیری از عفونت های تنفسی با اولویت آنفلوانزا و کووید در سالن اجلاس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ( وب دا )؛ دکتر احمد قیامی- معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ابتدا با بیان اینکه بررسی وضعیت شیوع آنفلوانزا در استان و ارائه راهکارهای مناسب جهت پیشگیری از  شیوع بیشتر این بیماری در سطح استان از اهداف  برگزاری این جلسه می باشد ، همکاری و مشارکت  نمامی دستگاه های اجرایی استان را در خصوص کنترل این بیماری، خواستار شد.
 وی در ادامه یادآور شد؛ باید نسبت به پیشگیری شیوع بیماری آنفلوانزا در گروه های سنی مختلف به ویژه دانش آموزان، دانشجویان و کارمندان به علت حضور در اماکن سربسته و احتمال بالای سرایت بیماری، اقدام کنیم.
  محمدرضا امینی – مدیر گروه بیماری های واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه نیز  ضمن تشریح وضعیت موجود شیوع آنفلوآنزا در سطح استان، تداوم استفاده از تهویه در اماکن عمومی، تداوم استفاده از ماسک، تداوم رعایت فاصله گذاری  اجتماعی و همچنین انجام واکسیناسیون آنفلوانزا برای گروه های در معرض خطر را  از جمله راهکارهایی برای کنترل شیوع این بیماری، عنوان کرد.
وی در ادامه اظهار داشت؛ سرعت انتشار بالا و بالابودن عوارض آنفلوانزا در گروه های سنی در معرض خطر مانند بانوان باردار و سالمندان بالای ۶۵ سال  آسیب های اجتماعی و اقتصادی را می تواند برای جامعه به وجود آورد.
در جلسه ی هماهنگی و هم اندیشی پیشگیری از عفونت های تنفسی با اولویت آنفلوانزا و کووید
که در سالن اجلاس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد، جمعی از نمایندگان دستگاه های اجرایی استان نیز حضور داشتند.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان