بر اساس قانون ، هرگونه معافیت بیمه ای باید منابعش پیش بینی و تامین شده باشد
بر اساس قانون ، هرگونه معافیت بیمه ای باید منابعش پیش بینی و تامین شده باشد
در نشستی مشترک با حضور مهندس کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات مدیره انجمن چاپخانه داران و مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان ، مسائل بیمه ای فعالان این حوزه مورد رسیدگی قرار گرفت .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، کیوان مرتضوی در این نشست با اشاره به هزینه های تعهداتی ۱۵۰۰ میلیاردتومانی استان در هر ماه ، میزان وصولی ناشی از حق بیمه ها را ۹۰۰ میلیارد تومان برشمرده و اظهار داشت بسیاری از قوانین در قالب معافیتها و همکاری های صورت گرفته با بیمه شدگان و کارفرمایان سبب گردیده تا منابع درآمدی سازمان به شکلی نسیه ای و ناپایدار باشد و این درحالی است که هزینه های تعهداتی ما نقداً انجام میگیرد .

دبیر انجمن چاپخانه داران استان نیز با بیان اینکه گیلان در زمره معدود استانهای کشور است که به شکلی منسجم و سازماندهی شده امور صنفی خود در این بخش را پیگیری نموده و دارای انجمن است خاطر نشان ساخت بکارگیری تجهیزات و دستگاههای مدرن و رایانه و نیاز به اقداماتی همچون طراحی و … بعضاً سبب میشود تا بازرسان تامین اجتماعی با تغییر ماهیت کار چاپ در گزارشها منجر به شکل گیری مشکلاتی برای کارفرمایان از جمله خروج از معافیت قانونی این صنف گردد .

وی با اشاره به وجود ۸۲ چاپخانه بزرگ و شناخته شده در سطح استان اظهار داشت : مجوزهای این مجموعه ها مستقیماً توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان صادر گردیده و مطابق قانون میتوانند از معافیت سهم کارفرما تا ۵ نفر بهره مند شوند .

مهندس کوچکی نژاد نماینده مردم شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به بدهی دولت به تامین اجتماعی بابت سهم حق بیمه ها ، اظهار داشت سیاست موجود در تصویب قوانین بر اینست که هرگونه معافیت بیمه ای باید منابعش پیش بینی و تامین شده باشد وگرنه در شورای نگهبان ابطال میگردد .

در این نشست اعضای هیات مدیره انجمن صنفی چاپخانه داران استان به طرح مسائل و مهمترین دغدغه های خود پرداخته و پیگیری ، مساعدت و تسهیل شرایط کاری برای این قشر از سوی مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در دستور کار قرار گرفت .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان