برگزاری تشریفات انتخاب پیمانکار جهت شروع مجدد فاز دوم لایروبی زرجوب از ۱۵ شهریور
برگزاری تشریفات انتخاب پیمانکار جهت شروع مجدد فاز دوم لایروبی زرجوب از ۱۵ شهریور
محمد باقر بشر دانش معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری رشت از برگزاری تشریفات انتخاب پیمانکار جهت شروع مجدد فاز دوم لایروبی زرجوب از ۱۵ شهریور خبر داد و گفت: ساخت سیستم پردازش و افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی لاکان به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی رسید.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از واحد مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت _ محمد باقر بشر دانش معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری دوشنبه هفتم شهریور ۱۴۰۱ در جلسه با معاونین، مدیران و نمایندگان شرکت تی‌تی‌اس آخرین اقدامات انجام گرفته در حوزه مدیریت پسماند را تشریح کرد و اظهار داشت: مناقصه بهسازی لندفیل سراوان با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده انجام شده و فرآیند آن با تعیین پیمانکار در حال طی مراحل حقوقی از عقد قرارداد می‌باشد.

 معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری رشت اضافه کرد: با توجه به لزوم تکمیل سوله‌های A و B کارخانه کود آلی در مبحث ساخت اتاقک برق ،تکمیل کانال‌های هدایت شیرابه، سیستم اطفای حریق و سالن استراحت کارگران مناقصه مربوطه برگزار و ابلاغ برنده به پیمانکار مشخص شده است بنابراین در این مورد نیز مراحل روند انعقاد قرارداد در دست اقدام قرار دارد.

 بشر دانش ضمن تاکید بر لزوم ساخت و افزایش سوله‌های موجود در کارخانه کود آلی لاکان اضافه کرد: در این راستا و جهت تکمیل روند پردازش زباله، مناقصه ساخت سوله C در جوار کارخانه کود آلی برگزار شد و برای مراحل انتخاب پیمانکار و تحویل زمین هم پیگیری‌های لازم به عمل آمده است.

 وی از پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی ساخت سیستم پردازش و افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی و انجام مراحل اخذ مجوز عقد متمم قرارداد خبر داد و ابراز داشت: در این بخش‌ هم با هماهنگی‌های استانداری گیلان مراتب در حال پیگیری بوده و برآوردهای فنی و ریالی و مکاتبات لازم صورت پذیرفته است.

 معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری رشت اقدامات انجام گرفته در حوزه لایروبی دو رودخانه گوهررود و زرجوب را هم برشمرد و یادآور شد: در این حوزه شهرداری رشت با شناسایی نقاط نیاز به لایروبی در دو رودخانه گوهر رود و زرجوب در مرحله اول نسبت به لایروبی رودخانه زرجوب حدفاصل پل زرجوب تا تختی اقدام کرد.

 بشردانش ادامه داد: در راستای انجام مرحله بعدی لایروبی رودخانه و انتخاب پیمانکار، شهرداری رشت اقدامات لازم در سامانه تدارکات را انجام داده است بنابراین با اعتبار داخلی ۷ میلیارد ریالی از ۱۵ شهریور مرحله دوم لایروبی شروع می‌شود.

 وی افزود: با توجه به موارد طرح شده شهرداری رشت در راستای وظایف تکلیفی خود در جذب منابع و اعتبارات دولتی مدیریت پسماند اقدامات لازم برای برگزاری مناقصه بهسازی سراوان و انتخاب پیمانکار، انتخاب پیمانکار تکمیل سوله‌های AوB، تعیین تکلیف انتخاب پیمانکار سوله کارخانه کود آلی و تحویل زمین به پیمانکار، انجام عملیات اجرایی فاز اول لایروبی و برگزاری تشریفات انتخاب پیمانکار و شروع مجدد فاز دوم لایروبی را به خوبی انجام داده و با جدیت موضوعات مدیریت پسماند را دنبال می‌کند.

  • منبع خبر : شهرداری رشت