اختتامیه سومین اجلاس علمی کاربردی مدیران کل استان ها و اولین رویداد ملی روسای ادارات بهزیستی شهرستان ها برگزار شد
اختتامیه سومین اجلاس علمی کاربردی مدیران کل استان ها و اولین رویداد ملی روسای ادارات بهزیستی شهرستان ها برگزار شد
سومین اجلاس علمی کاربردی مدیران کل استان ها و اولین رویداد ملی روسای ادارات بهزیستی شهرستان ها با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و ارائه گزارش نشست های تخصصی به کار خود پایان داد.

رشتستان – معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در این نشست گفت: راز موفقیت همکاران سازمان بهزیستی مسئولیت پذیری و ولایت پذیری است و همچنین کار تحولی کردن برخواسته از ایمان و به کارگیری هرچه بیشتر از ظرفیت انسانی است و می تواند صدها برابر ارتقا یابد.

قادری با بیان اینکه شعار خدمت رسانی حکیمانه و خلاقانه برای تحقق عدالت باید گسترش یابد گفت: این منظومه فکری و معرفتی به گونه ای است که نتیجه بسیار خوبی برای جامعه هدف دارد و به خود خدمت رسان هم حتی سود می رساند که این موارد فراتر از هر چیزی رضایت الهی را جذب می کند و این عملکرد، همان سازمان خلاق بهزیستی است.

وی افزود: هر سازمانی ارزشها و قواعد مبنایی دارد که مهمترین مسئله خدمت رسانی بی منت به بهترین خلق خداست که بر اساس آن شجره طیبه ای شکل میگیرد که نام آن سازمان بهزیستی است و باعث افتخار است که شما مدیران و مسئولان با هم به این دعوت لبیک گفتید و نشست هم اندیشی را رقم زده اید تا جهادی کار کنید و باید این موضوع را هنرمندانه روایت کنید.

قادری خاطرنشان کرد: ایجاد نوآوری در قالبی تحولی و بازارسازی در بهزیستی از لزومات است و تمام تلاشمان را به کار گرفته لیم تا سازمانی الگو برای همه سازمان ها و ارگان ها باشیم و این همایش طراحی هویت بصری است که با مردم شراکت خودمان را بیشتر کنیم و تعامل بیشتری با جامعه هدف داشته باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مهمترین ترک فعل راهبردی این است کاری را بخواهید انجام بدهید ولی بترسید و از انجام آن امتناع کنید.

وی اشاره به اینکه سبک کاری همکاران در سازمان بهزیستی باید موجه و آراسته باشد، افزود: سازمانی قوی است که خانواده قوی داشته باشد و تمام این هدف ها مقصدی واحد دارد که ساختن ایرانی قوی است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری ادامه داد: باید به سوی مراجعه محوری به مردم حرکت کنیم، سکو سازی جدید در خدمات باید ایجاد بشود و از همه توان کشور برای پیشبرد اهداف استفاده شود و در شهر هایتان بازدید ها را افزایش دهید و عملکرد میدانی داشته باشید مدیری خوب است که هم در دفتر خودش باشد و هم نباشد؛اتفاق خوبی که آن را شاهد هستیم این است که مدیران ادراک کافی نسبت به ظرفیت های خود پیدا کرده اند و همچنین نقش محوری روسای ادارات امروزه بیشتر جلوه میکند که نکته جذابی است.

قادری رفع موانع را برای خدمت به جامعه هدف خواستار شد و افزود: پیگیر مشکلات و دغدغه های مردم باشید و موانع را برای خدمت رسانی به مردم رفع کنید که فعالیت های ما باید در تمامی عرصه ها جریان ساز باشد.

وی با بیان اینکه مناطق و اقلیم ها برتری نسبت به هم ندارند، تصریح کرد: اظهارات مدیران و مسئولان در خصوص آمار ها باید صادقانه باشد، مناطقه یا  اقلیم ها نسبت به یکدیگر برتری ندارند، مگر مناطق محروم و حاشیه که در اولویت خدمت رسانی قرار دارند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از برگشت برخی املاک سازمان خبر داد و افزود: بازگشت برخی از املاک و ساماندهی اسناد سازمان بهزیستی را مدیون مدیران رشید استانی و شهرستانی خود هستیم.

قادری با اشاره به اینکه در کنار بحث خدمت رسانی و حمایت باید به موضوع امیدآفرینی پرداخته شود، گفت: گفت وگو در کنار حمایت گری و امیدواری به آینده بسیار موضوع مهمی است و باید اتاق احیایی در سازمان بهزیستی برای گفت و گو با مراجعان شکل بگیرد.

علیرضا انجلاسی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور و دبیر این اجلاس علمی کاربردی گفت:  ۴۷۳ نفر از روسای بهزیستی شهرستانها، ۳۱ مدیر کل استانی و معاونین و مدیران و روسای مراکز در این اجلاس به انتقال تجربیات پرداختند.

وی با اشاره به اتحاد و همدلی در این نشست گفت:  این نشست فصل جدیدی از ارائه خدمات به جامعه هدف است و هماهنگی و انسجام بیشتری با برگزاری پنل های تخصصی و نشیتها میان صف و ستاد ایجاد خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور افزود: کارگروه هایی که نیاز به واکاوی بیشتر داشت در دو بخش صورت گرفت و در این نشست ها بارش افکار و هم اندیشی موثری صورت گرفت.

در این مراسم  مهران کریمیان مدیرکل بهزیستی استان خوزستان و دبیر نشست فناوری نوین، نوآوری اجتماعی و تحول و بهره وری، حسین نور علیوند مدیرکل بهزیستی استان ایلام و دبیر نشست سلامت اجتماعی، محمد کریم آریا مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویر احمد و دبیر نشست مردمی سازی و ظرفیت سازی اجتماعی، همایون عمودی زاده مدیرکل بهزیستی لرستان و دبیر نشست باز تعریف معیارهای توانمندسازی جامعه هدف، عباسعلی اویسی مدیرکل بهزیستی استان سیستان و بلوچستان و دبیر نشست پیشگیری از معلولیت ها، توانبخشی و تلفیق اجتماعی و توحیدی مقدم مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی و دبیر نشست بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، توسعه سرمایه انسانی، مولد سازی املاک و رفاهی و پشتیبانی  به ارائه گزارشی از موضوعات مطرح شده و نتایج حاصل پرداختند.

  • منبع خبر : بهزیستی گیلان