بازدید معاون حقوقی، مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان
بازدید معاون حقوقی، مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان
همزمان با سفر رئیس جمهور و اعضای هیات دولت به گیلان، دکتر حیدری معاون حقوقی، مجلس و پشتیبانی وزارت نیرو به همراه مهندس جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور جمعه هشتم بهمن ماه از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان در منطقه سنگر بازدید کردند.

به گزارش رشتستان به نقل از دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان گیلان؛ رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت در این بازدید با اشاره به نقش مهم تصفیه خانه آب گیلان در تامین آب شرب شهرها و روستاهای استان گفت:این تصفیه خانه در فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر رشت و در مجاورت کانال سنگر قرار گرفته و طی دو مدول احداث شد که ظرفیت تولید آن در مجموع ۶ هزار لیتر بر ثانیه می باشد. سید محسن حسینی با بیان اینکه آب آشامیدنی ۱۴ شهر و ۱۹۸ روستای مناطق مرکزی و بخشی از مناطق شرقی استان گیلان از این تصفیه خانه تامین می شود، افزود: با بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه آب گیلان در اسفندماه سال گذشته، پشتوانه خوبی برای تامین آب شرب شهرها و روستاهای تحت پوشش ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان تصریح کرد: بخش هایی از شبکه توزیع آب شرب شهرستان های رشت، انزلی، خمام، سیاهکل، لاهیجان، رودبنه، آستانه اشرفیه، کیاشهر، لنگرود، کومله، شلمان، اطاقور، چاف و چمخاله که در سال های اخیر به دلیل افزایش قابل توجه مصرف، با کمبود فشار آب مواجه بودند، با بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه گیلان شرایط مناسبی دارند. به گفته حسینی؛ آب خام مورد نیاز این تصفیه خانه از دو رودخانه سفیدرود و شهر بیجار تامین می شود. وی ارزش تصفیه خانه بزرگ آب گیلان را با توجه به فهرست بهای سال ۱۳۹۹ بیش از یکهزار و ۴۸۵ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: در افق این طرح، آب شرب ۱۸ شهر و ۵۶۸ روستای استان با جمعیتی حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان تامین خواهد شد.

  • منبع خبر : آب فاضلاب استان گیلان