ثبت ملی هنر رشتی دوزی اتفاقی بسیار مبارک برای شهر رشت و استان گیلان است
ثبت ملی هنر رشتی دوزی اتفاقی بسیار مبارک برای شهر رشت و استان گیلان است
واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت

به گزارش رشتستان به نقل از واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، سید محمد احمدی شهردار رشت روز (یکشنبه ۵ بهمن) در جلسه تقدیر از هنرمندان و دست‌اندرکاران صنایع دستی و فعالان هنر رشتی‌دوزی اظهار داشت: ثبت ملی هنر رشتی دوزی اتفاقی بسیار مبارک برای شهر رشت و استان گیلان است.

شهردار رشت ضمن ابراز خرسندی از تقویت مناسبات و همکاری‌های دوجانبه شهرداری و اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان عنوان کرد: این اداره کل با توجه به سه حوزه مهم فعالیتش، می‌تواند در زمینه‌های مختلف بسیار تاثیرگذار باشد.

احمدی حفظ و صیانت از آثار و ابنیه تاریخی را از جمله اقدامات ارزشمندی که در حوزه آن علاوه بر میراث‌فرهنگی سایر دستگاه‌ها هم رسالتی مهم دارند خواند و تصریح کرد: ما میراث‌دار آثار و ابنیه‌های ارزشمند تاریخی هستیم و باید از آن‌ها برای نسل‌های آینده نگهداری به عمل آوریم.

وی شهر رشت را مهد فرهنگ و هنر خواند و یادآور شد: این بافرهنگ بودن مردمان شهر رشت در زمینه‌های مختلف و در دل تاریخ ریشه دارد و آثار و ابنیه تاریخی آن هم به خوبی مؤید این نکته است.

شهردار رشت توافقنامه مشترک شهرداری با میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان را برای ایجاد موزه‌های مشترک در سطح شهر مورد اشاره قرار داد و گفت: در راستای اعتلای هر چه بیشتر شهر رشت، شهرداری تلاش می‌کند طبق این توافقنامه همکاری‌های سازنده‌ای را با اداره کل میراث‌فرهنگی داشته باشد

سیدمحمد احمدی با بیان اینکه ثبت ملی هنرهای فاخر صنایع‌دستی که به نوعی مختص شهر رشت هستند می‌تواند در حفظ آن‌ها اثرگذار باشد خاطرنشان کرد: در همین جا از تلاش همه کسانی که در تحقق ثبت ملی هنر رشتی دوزی نقش به سزایی داشتند تشکر و قدردانی می‌کنم.

مسعود حلاج‌پور مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان هم در این جلسه ضمن قدردانی از شهرداری رشت و شورای شهر بر لزوم تقویت همکاری‌های فی‌مابین تاکید کرد و افزود: اداره کل میراث‌فرهنگی گیلان موفق شد با پیگیری‌های مستمر هنر رشتی دوزی شهر رشت را در سطح ملی به ثبت برساند.

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت، در پایان این جلسه شهردار رشت با اهدای لوح تقدیر از زحمات تعدادی از هنرمندان و دست‌اندرکاران صنایع دستی و فعالان هنر رشتی دوزی قدردانی به عمل آورد.

همچنین هنرمندان رشتی دوزی و صنایع‌دستی گیلان نیز لوح ثبت ملی هنر رشتی دوزی شهر رشت را به شهردار اهدا کردند