اعطای میزبانی کنگره بین المللی سوختگی به گیلان
اعطای میزبانی کنگره بین المللی سوختگی به گیلان
سرپرست تیم ارزیابی بیرونی و اعتباربخشی آموزشی مراکز آموزشی و درمانی گیلان از اعطای میزبانی کنگره بین المللی سوختگی به گیلان خبر داد و افزود: کیفیت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ایام کرونا بسیار قابل توجه بوده است.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)؛ ظهر دوشنبه ۲۸ شهریور،  در جلسه  اختتامیه ارزیابی بیرونی و اعتباربخشی آموزشی مراکز آموزشی و درمانی گیلان ، دکتر ثبوتی- سرپرست تیم ارزیابی بیرونی اعتباربخشی آموزشی مراکز آموزشی و درمانی گیلان، هدف از این ارزیابی را تبادل نظر و در اختیار گذاشتن تجربیات در حوزه آموزشی عنوان کرد و افزود: بحث اعتبار بخشی به یک روز یا دو روز  اختصاص ندارد و باید به صورت شناور به آن توجه داشت و چالش‌ها را شناخت و در نهایت خدمات با کیفیت را به مردم ارائه داد.
وی با بیان اینکه متاسفانه در رشته‌هایی مانند فوق تخصص قلب، اطفال و… کمبود ظرفیت وجود دارد، گفت: ۷ مرکز آموزشی و درمانی پورسینا، حشمت، شفا، امیرالمومنین، ۱۷ شهریور، الزهرا، ولایت در این ارزیابی مورد بررسی قرار گرفت.
سرپرست تیم ارزیابی بیرونی اعتباربخشی آموزشی مراکز آموزشی و درمانی گیلان با اشاره به اجرای پروژه بیمارستان جایگزین پورسینا، گفت: امیدواریم این پروژه در زمان تعیین شده به پایان برسد. همچنین با توجه به راه اندازی فاز دوم بیمارستان ۱۷ شهریور می‌توان از فضای آموزشی بیشتری در این مجموعه آموزشی درمانی استفاده کرد.
دکتر ثبوتی در ادامه با اعلام اعطای میزبانی کنگره بین المللی سوختگی به گیلان در سال آینده، اظهار داشت: در سطح کشور در حوزه سوختگی  باید برنامه ریزی جدی  انجام شود.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد در جذب اعضای هیئت علمی و سایر امکانات به مراکز آموزشی و درمانی گیلان کمک شود.
در ادامه،  دکتر جاودانی- عضو تیم ارزیابی وزارت بهداشت، در خصوص شرایط مراکز آموزشی و درمانی گیلان اظهار داشت: در حوزه IVF، قلب و  … نه تنها با کاهش مواجه نبوده‌ایم، بلکه در گیلان شاهد بهتر شدن کیفیت نیز بوده ایم.
وی با بیان اینکه کیفیت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بسیار قابل توجه بوده است، گفت: کرونا نه تنها در گیلان باعث ضعف آموزشی نشده است، بلکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان کیفیت خود را نیز افزایش داده است.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان