اصلاح قریب به ۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط طی ۳۶۴ مرحله طرح تاب آوری در سال ۱۴۰۱
اصلاح قریب به ۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط طی ۳۶۴ مرحله طرح تاب آوری در سال ۱۴۰۱
محمد تقی مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان جزییات طرح جهادی افزایش تاب آوری شبکه های فشار متوسط در سال 1401 را ارائه داد .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان ؛ زینب اکبرزاده – محمد تقی مهدیزاده مدیرعامل توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد: با هدف افزایش تاب آوری و پایداری شبکه های فشار متوسط و کاهش مدت زمانی خاموشی ها در اثر شرایط نامساعد جوی، طرح تاب آوری شبکه در شرکت توزیع برق گیلان از سالیان گذشته آغاز و در سالجاری با قدرت و انسجام بیش از پیش اجرایی خواهد شد.
مدیرعامل توزیع برق گیلان اظهار داشت : در سال ۱۴۰۱برنامه ریزی دقیق و مدونی صورت پذیرفت تا ۳۶۴ مرحله طرح مذکور با فعالیت ۱۳۲۱ اکیپ اجرایی شود و ۱۳۶ فیدر و قریب به ۵۰۰ کیلومتر شبکه نیز مورد اصلاح قرار گیرد و برای مجموعه اقدامات مذکور ۱۲۰۱۲۷میلیون ریال اعتبار صرف شده است.
مهدیزاده تاکید کرد: طرح تاب آوری جهادی تعمیرات پیشگیرانه ای است که طی سالیان متوالی در کل استان بمنظور کاهش تعداد خاموشی ها اجراء شده است چراکه در طول سال علاوه بر قطعی برق بر اثر عیب و تخریب تاسیسات برق در شرایط جوی ، ناپایداری بر اثر برخورد شاخه درخت یا سایر اجسام خارجی در شبکه برقرسانی رخ می دهد و این امر باعث تحمیل خاموشی های متعدد با مدت زمان نسبتا طولانی به مشترکین می شود و علاوه بر پیگیری کاهش مدت زمانی خاموشی ها ، پایش و حذف اینگونه موارد جهت کاهش تعداد خاموشی ها در دستورکار شرکت توزیع برق گیلان قراردارد .
مدیرعامل توزیع برق گیلان اضافه کرد: باوجود  اجرای طرح مذکور و طرح بزرگ جایگزینی شبکه های فشار ضعیف فرسوده با کابل خودنگهدار در سطح استان و باوجود چندین مرحله بارش برف، وقوع تندباد و… شبکه های توزیع برق گیلان از پایداری مناسبی در سال گذشته برخوردار بود.
وی گفت: در مجموع و از ابتدای اجرای این طرح تا پایان سال ۱۴۰۱ مجموعاً ۱۴۳۱ مرحله ، ۵۲۱۴ اکیپ اجرایی طی ۳۰۷۲۸ نفرساعت به فعالیت پرداختند و ۲۲۵ فیدر و ۲۶۸۱ کیلومتر شبکه فشار متوسط مورد اصلاح و بهسازی قرار گرفت و برای اجرای طرح افزایش تاب آوری جهادی مجموعاً ۳۶۹۲۴۰ میلیون ریال هزینه شده است.
مهدیزاده در خاتمه گفت: اجرای این قبیل فعالیت ها نشان دهنده اهمیت تامین برق پایدار برای مشترکین است و کارکنان توزیع برق گیلان با آمادگی کامل برای دستیابی به هدف غایی شرکت یعنی جلب رضایتمندی مردم و پاسخگویی هرچه بهتر به مشترکین تلاش می کنند .

  • منبع خبر : توزیع برق استان گیلان