توجه جدی به کاربردهای پدافندغیرعامل زمینه ساز مقابله با تهدیدات است
توجه جدی به کاربردهای پدافندغیرعامل زمینه ساز مقابله با تهدیدات است
استاندار گیلان گفت: توجه جدی به الزامات و کاربردهای پدافند غیرعامل، زمینه ساز مقابله موثر و به موقع با هرگونه تهدید زیستی و سایبری است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان؛ اسدالله عباسی پیش از ظهر (چهارشنبه ۱۹ مهر) در جلسه شورای پدافند غیرعامل گیلان بر لزوم حفظ آمادگی مجموع کارگروه های ۱۱ گانه این قرارگاه، جهت ارتقاء ایمنی و پیشگیری از بروز هرگونه تهدید و خرابکاری در حوزه های مختلف پدافندی، اعم از زیستی، سایبری، شیمیایی و پرتوی تاکید کرد و افزود: دشمنان این مرز و بوم، زخم خوردگان از اتحاد امت اسلام اند و نمونه بارز آن امروز در بستر مجاهدت و مقاومت مردم غیور فلسطین مقابل ظلم و جور رژیم غاصب اسراییل نمایان است.

وی با اشاره به جنایات ضد انسانی این رژیم جعلی علیه مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین بویژه ساکنان غزه، تصریح کرد: بستن آب و برق بروی مردم غزه و همچنین جلوگیری از ورود کمکهای امدادی به این منطقه از جمله جنایاتی است که خصایص یزیدی را در ذهن ها تداعی می نماید.

 وی اضافه کرد: چنین دشمنی برای حفظ بقای ناصواب خویش از هیچ جنایتی فروگذار نمی کند و باید برای مهار این دیو غاصب و افزون خواه در هر شرایطی آماده بود.

استاندار گیلان با اشاره به سخنان روز اخیر مقام معظم رهبری در خصوص مردم فلسطین ادامه داد: سخنان ایشان راهبردی و به عنوان یک نقشه راه پیش روی ماست و باید این نقشه های راهبردی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و بدانیم که کجا قرار داریم و چه باید انجام دهیم.

رییس قرارگاه پدافند غیرعامل گیلان همچنین بر لزوم رصد و پایش عملکرد و برنامه های کارگروه های ۱۱ گانه این قرارگاه برای حفاظت بهینه و به موقع از تاسیسات و زیرساختهای استان و دفاع از امنیت پایدار استان تاکید کرد و گفت: مجموع دست اندرکاران و متولیان امر باید بدانند که اهمیت بخشی به حوزه های مختلف پدافند غیرعامل می تواند زمینه بروز هرگونه خسران جبران ناپذیری را در جامعه سلب نماید.

 وی تصریح کرد: پیشگیری از این تهدید، تنها با یک رویکرد جهادی و تلاش و هوشیاری شبانه روزی میسر است.

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در این نشست، ابعاد، الزامات و اولویتهای پدافند غیر عامل را تشریح کرد و با تاکید بر لزوم اتخاذ تدابیر سازنده جهت حفاظت از مجموع زیرساختهای حیاتی هر استان ، افزود: با توجه به تصویب و ابلاغ طرح جامع پدافند غیر عامل گیلان ، اولویت بخشی به برنامه هایی در حوزه شناسایی تهدیدات و امکانات استان می تواند به پیشبرد امور کمک نموده و روند خدمت به عموم مردم را تضمین نماید.

سردار محمدعلی قمی همچنین بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری و مهار هرگونه تهدید سایبری در روند برگزاری انتخابات اسفندماه امسال در گیلان تاکید کرد و گفت: پیش بینی مولدهای اضطراری در حوزه های انتخابیه استان از جمله راهکارهایی ست که می تواند زمینه بروز هرگونه اخلال را در روند برگزاری انتخابات سلب نماید.

محمدعلی ویشکایی، مدیرکل پدافند غیرعامل گیلان نیز در این نشست گزارشی از روند فعالیتهای کارگروه های ۱۱ گانه استان در حوزه های مختلف زیستی ارایه کرد و افزود: مقابله  به موقع با آفت ملخ مراکشی، مگس زیتون و جمع آوری سنبل آبی تنها نمونه هایی از اقدامات سازنده ی پدافند غیرعامل استان در حوزه ی پیشگیری و بازدارندگی ست.

در این نشست مسئولان هر یک از کارگروه های ۱۱ گانه قرارگاه پدافند غیرعامل گیلان گزارشی از نحوه نقش آفرینی در پایداری انرژی در استان، مقابله با انواع تهدیدات بهداشتی ، حفاظت از محیط زیست و ارتقاء امنیت مرزهای گیلان ارایه کردند.

  • منبع خبر : استانداری گیلان