بیمارستان ۱۳۳ تختخوابی لنگرود آماده افتتاح است
بیمارستان ۱۳۳ تختخوابی لنگرود آماده افتتاح است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی را از دغدغه‌های با اولویت در استان برشمرد و گفت: بیمارستان ۱۳۳ تختخوابی لنگرود با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان آماده افتتاح است.

دکتر ارسلان سالاری در جمع خبرنگاران، رشد و توسعه زیرساخت‌های بهداشت و درمان را یکی از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان برشمرد و اظهار کرد: توسعه شاخص‌های سلامت در گیلان یکی از محوری‌ترین دغدغه‌های ما طی دو سال اخیر بوده و همچنان به‌عنوان مهم‌ترین رویکرد در دانشگاه علوم پزشکی گیلان دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه و رشد زیرساخت‌های بهداشت و درمان استان به هر دلیلی عقب‌مانده بود، افزود: علیرغم تحریم‌های ظالمانه، بحران مالی دولت در سال‌های اخیر و همچنین شیوع کرونا، استان گیلان رشد قابل‌توجهی را در بسیاری از بخش‌ها به‌ویژه بهداشت، درمان و فرهنگی و دانشجویی به خود دیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های درمانی در گیلان در مقایسه با سایر استان‌ها بسیار مغفول مانده بود، گفت: تحمل بخش‌های درمانی مستهلک و فرسوده حوزه درمان به‌هیچ‌وجه زیبنده استان و مردم نجیب آن نبوده و سعی ما تاکنون بر ارتقای زیرساخت‌های درمانی بوده و به حول قوه الهی پیشرفت‌های قابل‌توجهی در این زمینه عاید حوزه سلامت گیلان شده است.

سالاری یکی از ابر پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان را احداث و بهره‌برداری از بیمارستان‌ها برشمرد و افزود: داشتن بیمارستانی درخور و مناسب برای مردم استان به‌ویژه مردم لنگرود یکی از نیازمندی‌های اولویت‌دار ما بوده که مراحل احداث و بهره‌برداری آن به اتمام رسیده و در بحران کرونا به اضطرار مورداستفاده قرارگرفته و به‌زودی به‌صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیمارستان ۱۳۳ تختخوابی شهید حسین پور لنگرود با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومانی احداث و تجهیز شده، گفت: این بیمارستان در زمینی بالغ‌بر ۴۵ هزار مترمربعی و زیربنای ۱۱ هزار و ۵۰۰ مترمربعی احداث‌شده و ۱۶۰ میلیارد تومان برای ساخت و ۳۰ میلیارد تومان برای تجهیز آن هزینه صرف شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به جزئیات فنی پروژه درمانی لنگرود، گفت: بیمارستان شهید حسین پور لنگرود دارای بخش‌های داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال، ICU، CCU، NICU، LDR، اورژانس، آزمایشگاه، رادیولوژی، اتاق عمل، CSR، درمانگاه تخصصی و درمانگاه عمومی است.

  • منبع خبر : خبرگزاری ایسنا