پزشکان پیوسته آرامش را به روح و جسم جامعه هدیه کرده‌اند
پزشکان پیوسته آرامش را به روح و جسم جامعه هدیه کرده‌اند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم زمان با سالروز بزرگداشت بوعلی سینا و فرارسیدن روز پزشک، گفت: پزشکان در طول تاریخ با نجات جان انسان و مداوای بیماران، پیوسته آرامش را به روح و جسم مردم هدیه کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ دکتر ارسلان سالاری-رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با صدور پیامی، فرارسیدن اول شهریور، روز بزرگداشت بوعلی سینا و روز پزشک را تبریک گفت.

در متن پیام گرامی داشت رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان آمده است؛

سرآغاز شهریورماه، زادروز پزشک حاذق، بزرگ دانشمند و طبیب برجسته نامدار ایرانی بوعلی سینا بوده که این روز بزرگ در تاریخ طبابت جهان اسلام، بهانه‌ای برای گرامی داشتن یاد و نام پزشکان و فرصتی برای قدردانی از خدمات این قشر پرتلاش و نستوه در جامعه است.

پزشکان در طول تاریخ نشان داده اند که جهت نجات انسان و مداوای بیماران به سوگندی که در محضر پروردگار یادکرده‌اند، پایبند هستند و در مسیر وفای به سوگند خود از هیچ تلاشی فروگذار نبوده و پیوسته با ارائه خدمات بهداشتی، درمانی و آموزشی، آرامش را به روح و جسم مردم هدیه کرده‌اند.

با گسترش دانش و آگاهی‌های بشری، خدمات ارزنده پزشکان در جامعه افزایش یافته و این خدمات در طول بحران کرونا به اوج خود رسیده است که گواه این ادعا مجاهدت و تلاش‌های شبانه‌روزی و نستوه قشر سپیدپوش و فداکار پزشک در سطح مراکز بهداشتی و درمانی است.

اینجانب، بر خود فرض و واجب می‌دانم ضمن یاد و خاطره شهدای سلامت به‌ویژه پزشکان فداکار و ایثارگر گیلانی، از همکاران پزشکم که در بحران کرونا از هیچ کوششی برای نجات بیماران دریغ نکرده تا ضامن سلامتی و امنیت روحی جامعه باشند، تقدیر و تشکر کرده و از خداوند منان و حکیم برای یکایک آن‌ها توفیقات روزافزون را خواستارم

  • منبع خبر : پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان