به طور متوسط ، ماهانه ۵ میلیارد تومان به میزان مستمری پرداختی استان افزوده می گردد
به طور متوسط ، ماهانه ۵ میلیارد تومان به میزان مستمری پرداختی استان افزوده می گردد
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اعمال تغییرات کسورات بیمه تکمیلی بر اساس نرخ قرارداد جدید ، از پرداخت دوازده هزار میلیارد تومان تعهدات بلندمدت در سالجاری و افزایش متوسط ماهانه پنج میلیاردتومان مستمری پرداختی در استان از ابتدای سال خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، کیوان مرتضوی مدبرکل اداره با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۸۵ هزار نفر مستمری بگیر در سطح استان از تعهدات بلندمدت برخوردار میباشند اظهار داشت رقم پرداختی به این گروه که در سال ۱۴۰۱ ماهانه حدود هزار میلیارد تومان بود در ابتدای سالجاری و پس از اعمال افزایش مربوطه به حدود ۱۳۵۰ میلیارد تومان رسید .

وی افزود : با توجه به افزایش ماهانه جمعیت مستمری بگیران با پیوستن افراد جدید به این جرگه ، رقم مذکور به طور متوسط در هر ماه ۵ میلیارد تومان نسبت به ماه قبل افزایش داشته و لیست تهیه شده برای پرداخت مستمری آذرماه نیز از ۱۴۰۰ میلیارد تومان گذشت .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین اذعان داشت نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان از این رقم مربوط به مستمری بازنشستگی و بقیه ازکارافتادگی و مستمری بازماندگان میباشد .

کیوان مرتضوی با اشاره به اینکه رقم قرارداد جدید بیمه تکمیلی مستمری بگیران افزایش داشته ، اظهار داشت : بر این اساس میزان کسورات سهم مستمری بگیر نیز نسبت به ماههای قبل بیشتر شده و تغییرات جزئی بابت کاهش میزان مستمری در دریافتی ماه آذر از این بابت بوده است .

شایان ذکر است تامین اجتماعی گیلان در نه ماهه لغایت آبان ماه امسال ۱۲۰۰۰ میلیارد تومان انواع مستمری پرداخت نموده است .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان