آثار هر نوع قصوری در حوزه های مختلف رشت در دیگر شهرهای استان ظهور خواهد نمود
آثار هر نوع قصوری در حوزه های مختلف رشت در دیگر شهرهای استان ظهور خواهد نمود
محسن سماکچی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا، در نشست اعضای شورای شهر رشت با مجمع نمایندگان استان که روز پنجشنبه ۲۰ دی ماه برگزار گردید، گفت: یکی از بزرگترین مشکلات استان گیلان عدم اجماع بین نمایندگان استان است. واقعیت این است که همسویی و اتحاد بین ۱۳ نماینده استان پررنگ نیست و ما بزرگترین ضرابات را در حوزه های مختلف از همین ناحیه می خوریم.
 به گزارش مدیریت ارتباطات شهرداری رشت، محسن سماکچی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورا در ادامه افزود: متاسفانه ما در شهر رشت به عنوان مرکز استان نتوانستیم از بودجه های ملی که در تمامی استان های کشور استفاده شده است بهره ببریم. ما جزء شهرهای پرتراکم هستیم و رشت و استان گیلان بالاترین آمار مهاجرت را دربین استان های کشور در سال های اخیر به خود اختصاص داده است و در سال های آتی نیز شتاب بیشتری خواهد گرفت.
رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترافیک و عمران شورا در بخش دیگری از صحبت هایش بیان داشت: واقعیت این است که ما باید از روزمرگی عبور کنیم و با نگاهی راهبردی با چشم اندازی بلندمدت به ۲۰ سال آینده این شهر و استان بیاندیشیم.
سماکچی در ادامه اعلام کرد: در شرایط کنونی با توجه به افزایش مهاجرت و توسعه نامتناسب شهر کمربندی های شهر تبدیل به مرکز شهر شده اند و رینگ ۹۰ متری که در سالهای ماضی به عنوان کمربندی در نظر گرفته شده بود امروز درون حوزه شهری قرار گرفته است.
وی با اشاره به محوریت و مرکزیت اقتصادی، اجتماعی و سیاسی شهر رشت به عنوان مرکز استان، اظهار داشت: با بروز هرنوع قصوری در حق این شهر شاهد بروز و ظهور آن در دیگر شهرهای استان خواهیم بود.
محسن سماکچی در بخش پایانی صحبت هایش تصریح کرد: از آنجایی که ۸۰ درصد بودجه دست سرمایه گذار بخش خصوصی است ما باید بستری را آماده کنیم تا سرمایه گذار به این استان جذب شود. از این رو خواهش ما از مجمع نمایندگان استان در این مقطع خاص از سال که زمان بودجه نویسی مجلس است این است که این شهر و استان مظلوم را در خصوص بودجه های دولتی کددار کنید.
  • منبع خبر : شهرداری رشت