با توجه به فشارهای اقتصادی، شاهد افزایش سرقت های خرد در سطح شهرستان هستیم
با توجه به فشارهای اقتصادی، شاهد افزایش سرقت های خرد در سطح شهرستان هستیم
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت به افزایش میزان سرقت های خرد در چند ماهه اخیر اشاره کرد وگفت:تمامی ارگانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی باید جهت حفظ اموال و تاسیسات خود با بهره گیری از تکنولوژی روز و استفاده از دوربین های مدار بسته در این خصوص اقدام کنند.

به گزارش رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ فریبرز سعیدی کیا در جلسه کمیسیون پیشگیری از سرقت، با اشاره به میزان افزایش میزان سرقت های خرد در چند ماهه اخیر، اظهار داشت: با توجه به فشارهای اقتصادی، شاهد افزایش سرقت های خرد در سطح شهرستان هستیم که متاسفانه بسیاری از اینگونه سرقت ها به دلیل چشم پوشی شاکیان، به مبادی ذیربط گزارش نمی‌شود و البته باید جهت پیشگیری از وقوع این گونه سرقت ها، تمهیداتی اندیشیده شود.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان رشت در خصوص لزوم افزایش میزان امنیت در دستگاه های دولتی و خصوصی در جهت پیشگیری از سرقت، تصریح کرد: تمامی ارگانها و نهادهای دولتی و غیر دولتی باید جهت حفظ اموال و تاسیسات خود با بهره گیری از تکنولوژی روز و استفاده از دوربین های مدار بسته در این خصوص اقدام کنند.

وی همچنین با تاکید در خصوص برخورد قاطع و قانونی با افرادی که تحت عنوان “مال خر” به خرید و فروش اموال سرقتی مبادرت می ورزند، خاطرنشان کرد: باید اطلاعات کافی در خصوص شناسایی و نحوه فعالیت این افراد احصا شده و با تشکیل یک بانک جامع اطلاعاتی، بتوان با آنان بر اساس ضوابط قانونی برخورد کرد.

سعیدی کیا با اشاره به فعالیت باندهای سرقت از منازل نیز گفت: باید در این رابطه به تمامی خانواده ها آگاهی و اطلاع کافی داده شود تا هوشیاری لازم در پیشگیری یا برخورد با این گونه سرقت ها از سوی افراد جامعه صورت گیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری رشت در خصوص سرقت کابل های برق و مخابرات نیز اظهار داشت: کنترل این گونه سرقت ها، نیاز به هم گرایی و مساعدت تمامی بخشداران و همچنین دستگاههای اجرایی در کنار مخابرات و اداره برق داشته و گشت زنی های نیروی انتظامی نیز باید تقویت شود تا با قطعی برق حاصل از سرقت های این چنینی مواجه نشویم.