مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری دانشگاه برگزار شد
مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری دانشگاه برگزار شد
مراسم اختتامیه هفته پژوهش و فناوری دانشگاه در سال ۱۳۹۹ با حضور مدیران دانشگاه و پژوهشگران برگزیده و با تجلیل از پژوهشگران برتر برگزار شد.

به گزارش رشتستان به نقل از دکتر احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و تبریک این هفته به تمام پژوهشگران، از تلاش های  پژوهشگران برگزیده در زمینه علم و پژوهش و نوآوری تقدیر کرد و ارتقای جایگاه دانشگاه در نظام های رتبه بندی علمی جهانی را ناشی از تلاش های مضاعف محققان دانست.

دکتر رضی عمومیت بخشی به نگاه پژوهشی،نوآورانه و فناورانه در دانشگاه را مسبب افزایش درصد مشارکت پژوهشگران در فعالیت های پژوهشی برشمرد و ترویج نگاه حل مساله ای نسبت به مسائل محیطی در حوژه صنعت، کشاورزی ، فرهنگ و هنر و … را از جمله وظایف دانشگاه ها دانست.

وی با اشاره به تعاملات خوب بین دانشگاهی و فعالیت های بین المللی دانشگاه ؛ خواهان استمرار آن شد و فرصت به وجود آمده ناشی از مجازی شدن فعالیت ها به خاطر ویروس کرونا را  موجب آسان شدن فعالیت های بین المللی دانست.

نماینده وزیر علوم در استان گیلان در ادامه بر تجاری سازی یافته های پژوهشی منتج از پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه تاکید کرد و فعالیت های اجرایی همکاران رو موجب ایجاد توانمندی جدید و توسعه نگاه جدید به ویژه نگاه بین رشته ای در آن ها دانست.

دکتر رضی به دلیل محدودیت های کرونایی؛ هدایت فعالیت پژوهشی و نوآورانه دانشگاه به فضای مجازی را از نیاز های مهم دانشگاه برشمرد و تصریح کرد: امکان همه نوع فعالیت پژوهشی در فصای مجازی وجود دارد و از  این تجربه ها می توان در دوران پسا کرونا هم استفاده شود.

دکتر سید ضیاالدین میرحسینی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه گیلان هم در این نشست به تشریح فعالیت های پژوهشی دانشگاه در سال جاری، قراردادهای منعقد شده پژوهشی با بیرون از دانشگاه و  اهداف و چشم انداز های پژوهشی دانشگاه در سال های آینده پرداخت و با اشاره به شرایط به وجود امده برای کشور در سال جاری و شرایط تحریمی و رجوع همه واحد های صنعتی به دانشگاه ها برای حل نیاز های خود را فرصت خوبی برای عملی سازی و هدفمند سازی پژوهش های پژوهشگران دانشگاه دانست.

در این نشست همچنین دکتر بهرام فلاحتکار عضو هیات علمی دانشکده منابع طبیعی و دکتر علیرضا پنداشته عضو هیات علمی پژوهشکده حوضه آبی دریای خزر به نمایندگی از پژوهشگران به بیان دیدگاه ها و نظرهای خود پرداختند.

در پایان مراسم با اهدای لوح تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه گیلان تقدیر به عمل آمد.