۵۳ هزار هکتار از اراضی گیلان زیر کشت زراعت چوب
۵۳ هزار هکتار از اراضی گیلان زیر کشت زراعت چوب
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، با اشاره به اجرای طرح زراعت چوب در استان، گفت: ۱۸ هزار هکتار از عرصه‌های ملی و ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزان(مستثنیات) زیر کشت زراعت چوب است.

صالح محمدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، دو شنبه، ۱۴ اسفندماه به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان، با اشاره به فعالیت ۳۴ نهالستان بخش خصوصی و هشت نهالستان دولتی در گیلان، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح کاشت یک میلیارد نهال در کشور و به تبع آن در گیلان، تاکنون ۱۳ میلیون اصله نهال در این نهالستان‌ها تولید شد.

وی افزود: تعهد سالانه گیلان در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، کاشت هشت میلیون نهال در سال است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان و رئیس طرح مردمی کاشت یک میلیارد نهال در استان، صیانت از عرصه‌های جنگلی و کشاورزی را از کارهای پرمشقت عنوان کرد و در ادامه به اجرای طرح زراعت چوب در استان اشاره و بیان کرد: ۱۸ هزار هکتار از عرصه‌های ملی و ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزان(مستثنیات) زیر کشت زراعت چوب است.

محمدی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار زراعت چوب در قالب الگوی کشت قرار گرفت، اضافه کرد: در این ارتباط اقدامات موثری انجام شد که ارائه کودهای یارانه‌ای و افزایش سنوات بیمه‌ای از جمله این خدمات است.

  • منبع خبر : ایسنا