۲۴ فروند کشتی تجاری ایرانی برای صادرات و واردات کالاها در دریای خزر تردد می‌کنند
۲۴ فروند کشتی تجاری ایرانی برای صادرات و واردات کالاها در دریای خزر تردد می‌کنند
داوود تفتی : به زودی ۲ فروند کشتی دیگر به ناوگان کشتیرانی دریای خزر افزوده خواهد

به گزارش رشتستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر در بازدید از صادرات محصولات کشاورزی از بندر آستارا به بندر آستاراخان روسیه گفت: ۲۴ فروند کشتی تجاری ایرانی برای صادرات و واردات کالاها در دریای خزر تردد می‌کنند و صادرات از این بنادر در ۸ ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد افزایش داشته است.
داوود تفتی گفت: به زودی ۲ فروند کشتی دیگر به ناوگان کشتیرانی دریای خزر افزوده خواهد شد و رقابت خوبی بین مرزهای زمینی، ریلی و بندر ایجاد می شود.
وی افزود: برای نخستین بار خط حمل و نقل کانتینری از بندر آستارا به بندر آستاراخان فعال شده و هر هفته ۲ فروند کشتی به بنادر آستاراخان روسیه و آکتائوی قزاقستان بارگیری می شود.
مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر گفت: امروز یک فروند کشتی، ۳۰ کانتینر یخچالی حاوی محصولات کشاورزی را از بندر آستارا به مقصد بندر آستاراخان روسیه بارگیری کرد و ۳ روز در راه خواهد بود و از هفته آینده خط حمل کانتیتر یخچالی بین بندر آستارا و ماخاچ قلعه روسیه نیز فعال خواهد شد.
عباس صابر فرماندار آستارا هم در این بازدید گفت: عملیات لایروبی بندر با یک دستگاه لایروب انجام می شود و به زودی با استقرار و فعالیت یک دستگاه لایروب دیگر، بستر ورود کشتی های بزرگ دریای خزر فراهم خواهد شد.
کیانوش امیری رئیس اداره بندر و دریانوردی شهرستان آستارا هم گفت: امسال حدود ۱۵۰ هزار تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری ‌شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۶ درصد افزایش داشته است.