میانگین مقاوم سازی در مسکن روستایی گیلان ۵۷ درصد است
میانگین مقاوم سازی در مسکن روستایی گیلان ۵۷ درصد است
استاندار گیلان با بیان اینکه میانگین مقاوم سازی در مسکن روستایی استان بیش از ۵۷ درصد است، گفت: این آمار از شاخص های کشور نیز فراتر است.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی استاندار گیلان چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان در خصوص نهضت ملی مسکن اظهار کرد: میانگین مقاوم سازی در مسکن روستایی گیلان اکنون از ۵۷ درصد بیشتر است در صورتی که در کشور ۵۲ درصد بوده است.

وی با اشاره اینکه افزایش مقاوم سازی مسکن روستایی نباید سبب کاهش در ادامه این روند شود، افزود: مدیران عامل بانک‌ها و متولیان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باید تمام تلاش خود را برای رسیدن به مقاوم سازی ۱۰۰ در صدی مسکن روستایی در گیلان به کار بگیرند و در این حوزه پر تلاش تر از گذشته گام بردارند.

عباسی از روند اعطای تسهیلات به مسکن مددجویان کمیته امداد در گیلان انتقاد کرد و ادامه داد: بانک‌های عامل همگام با توسعه طرح مسکن روستایی به حمایت از اجرای طرح مسکن مددجویان و محرومان نیز توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: باید با تعامل میان بخشی و همدلی دستگاه‌های مجری و نیز شورای هماهنگی بانک‌های گیلان و ارتباط با مرکز، نهضت ملی مسکن در بستر عدالت اجتماعی در گیلان به عینیت برسد.

استاندار گیلان تصریح کرد: بنیاد مسکن کشور در حوزه تخصیص منابع، بویژه کمک‌های بلاعوض به استان گیلان توجه ویژه داشته باشند.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر