آئین افتتاح همزمان ۵۳ پروژه آب و فاضلاب گیلان در روستای سیاه اسطلخ رشت
آئین افتتاح همزمان ۵۳ پروژه آب و فاضلاب گیلان در روستای سیاه اسطلخ رشت
استاندار گیلان گفت: دولت تلاش دارد تا خدمات، زیر ساخت ها و امکانات مورد نیاز مردم از جمله برق، آب و راه و ارتباطات مخابراتی مردم را هر چه سریعتر فراهم کند.

 به‌گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری شهرستان رشت؛ اسدالله عباسی ظهر (پنجشنبه) با همراهی کیا عاشوری سرپرست فرمانداری رشت در مراسم افتتاح همزمان ۵۳ پروژه آب و فاضلاب استان در منطقه سیاه اسطلخ بخش مرکزی رشت با اشاره به گرامیداشت هفته دولت خدمات صادقانه شهیدان رجایی و باهنر افزود: شهیدان رجایی و باهنر نمود برجسته جهادگر بودند و ما باید از آنان در خدمت صادقانه به مردم الگو بگیریم و برای رفع مسائل مردم تلاش کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست، اظهار کرد : از یکسال قبل جلوگیری از ورود آلودگی ها و پساب به رودخانه ها را در دستور کار جدی قرار داده ایم ضمن اینکه اهتمام ما برای آبرسانی و استفاده مردم از آب بهداشتی و سالم است.

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات دولت در بخش های مختلف از جمله مسکن اظهار داشت: در مجموع در موضوع نهضت ملی مسکن ۹۰ هزار واحد اعم از شهری و روستایی و بافت فرسوده برای گیلان در نظر گرفته شده که تا کنون ۲ هزار و ۵۰۰ واحد تحویل شده است.

وی با اشاره به توجه دولت به وضعیت معیشت و اشتغال مردم بیان کرد: بخشی به عنوان کشاورزان و تولید کنندگان و بخشی به عنوان مصرف کنندگان برنج هستند بنابراین رویکرد دولت باید به گونه ای باشد که نیازهای همه مردم را برآورده کند.

*واردات برنج برای چهار ماه ممنوع است

استاندار گیلان یادآور شد: بازار برنج در حال تنظیم شدن است و برای چهار ماه (تا پایان آذرماه) واردات برنج ممنوع است و پس از آن نیاز کشور بررسی و در صورت ضرورت به میزان لازم برنج وارد کشور می شود.

عباسی با بیان اینکه تا کنون ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است، اظهار کرد: سال گذشته این میزان ۶ میلیون تن بوده و در بخش های مختلف اقدامات خوبی انجام شده است.

مازیار علی‌پور مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: سال گذشته برای اجرای پروژه های آب و فاضلاب استان ۸۷۰ میلیارد تومان اختصاص یافت اما امسال این میزان به یک‌هزار و ۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

همزمان با نخستین روز از هفته دولت ۵۳ پروژه آب و فاضلاب گیلان در ۶۷ روستا و ۹ شهر استان با حضور استاندار به طور همزمان به طور نمادین در روستای سیاه اسطلخ از توابع شهرستان رشت به بهره برداری رسید.

برای بهره برداری از این پروژه ها اعتباری بالغ بریک هزار و ۹۷۳ میلیارد و ۱۵۴ میلیون ریال از محل منابع ملی، استانی و سایر ردیف‌ها تامین شده است.

 با بهره برداری از این پروژه ها ۸۳ هزار و ۸۲۵ نفر از مزایای آن بهره‌مند می شوند.

  • منبع خبر : فرمانداری رشت