بازدید استاندار گیلان از پروژهای تامین آب شهرستان تالش
بازدید استاندار گیلان از پروژهای تامین آب شهرستان تالش
استاندار گیلان طی سفری به شهرستان تالش از پروژهای تامین آب این شهرستان بازدید و از نزدیک در جریان وضعیت پیشرفت آنها قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان؛ در این سفر که جمعی از مسئولین استانی و شهرستان تالش نیز حضور داشتند از پروژهای تامین آب شهرستان تالش از جمله سد لاستیکی کرکانرود تالش ، پروژه چاه فلمن و خط انتقال آب شرب تالش بازدید شد  .

 وحید خرمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان در بازدید از سد لاستیکی کرگانرود تالش گفت :  این سد با پیشرفت فیزیکی حدود  ۶۰ درصدی در حال اجرا است.

وی افزود: سد لاستیکی کرگانرود تالش بخشی از آب‌های ناشی از بارندگی، زه آب‌های اراضی زراعی را در فصول زراعی جمع آوری و به مصرف اراضی کشاورزی در دو طرف رودخانه کرگانرود می‌رساند.

خرّمی با بیان اینکه ساخت سد لاستیکی کرگانرود تالش باعث توسعه و بهبود آبیاری حدود ۲ هزار ۴۱۰ هکتار از اراضی شالیزاری منطقه خواهد شد، گفت: پرورش آبزیان، جلوگیری از پدیده کف‌کنی و بهسازی سواحل رودخانه، ذخیره‌سازی آب از اهداف اجرای این طرح و حجم آب تنظیمی این سد در سال حدود ۲۶ میلیون متر مکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان همچنین در بازدید از پروژه چاه فلمن و تکمیل خط انتقال آب شهرستان تالش اظهار داشت : هدف از اجرای این پروژه تأمین آب آشامیدنی شهر تالش است تا آب به مخزن اصلی شهر متصل و مشکل آب شرب شهر تالش مرتفع شود.

وی افزود: خط انتقال آب شهرستان تالش از پیشرفت ۵۱ درصدی برخوردار است .

  • منبع خبر : آب منطقه ای گیلان