کارفرمایان تا پایان مردادماه فرصت استفاده از بخشودگی جرائم بیمه ای را دارند
کارفرمایان تا پایان مردادماه فرصت استفاده از بخشودگی جرائم بیمه ای را دارند
سرپرست اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، در برنامه رادیوئی دریچه مهمترین اقدامات این سازمان برای کمک به رشد تولید و کارفرمایان را تشریح نمود .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی گیلان ، کیوان مرتضوی در این برنامه زنده رادیوئی که همزمان با ۲۵ تیرماه روز تامین اجتماعی انجام گرفت تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری استان را ۶۵۰۰ نفر اعلام نمود که بابت تعهدات مربوطه ماهانه به آنها ۵۰ میلیارد تومان پرداخت میگردد .

وی همچنین بازنشستگان تحت پوشش را ۱۱۴ هزار نفر ، ازکارافتادگان را ۷۲۰۰ نفر و بازماندگان را ۵۹ هزار نفر اعلام و اذعانداشت ماهانه به طور متوسط ۹۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر به این جرگه افزوده میگردند .

سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه کارفرمایان از ارکان شرکای اجتماعی سازمان و محور ایجاد سرمایه گذاری و اشتغال محسوب میگردند اجرای طرح بخشودگی جرائم را گامی مهم در جهت همسوئی با شعار رشد تولید و کمک به این قشر دانسته و خاطر نشان ساخت کارفرمایان تا پایان مرداد میتوانند با مراجعه به سامانه خدمات غیر حضوری و ثبت درخواست ، از این فرصت استفاده نمایند .

کیوان مرتضوی در پاسخ سوال تلفنی یکی از شنوندگان در خصوص بیمه تکمیلی ، اذعان داشت : قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان از سوی کانونعالی بازنشستگان به عنوان یک مرجع حقوقی پیگیری امور این قشر منعقد شده و سازمان در خصوص مفاد و نحوه اجرای آن دخیل نمیباشد ولیکن سازمان به منظور مساعدت به این قشر و کمک به معیشت بازنشستگان ۵۰ درصد مبلغ این قرارداد را به سرانه ۱۰۲۵۰۰ تومان برای هر نفر تقبل نموده که میزان آن در استان گیلان ماهانه ۲۳ میلیارد تومان است .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان