نظارت تیم های ویژه بازرسی در راستای کنترل قیمت ارزاق عمومی و کالاها و مقابله با کم فروشی دربازاررشت
نظارت تیم های ویژه بازرسی در راستای کنترل قیمت ارزاق عمومی و کالاها و مقابله با کم فروشی دربازاررشت
به دستور فرماندار رشت، تیم های ویژه بازرسی در راستای کنترل قیمت ارزاق عمومی و کالاها و مقابله با کم فروشی بر واحدهای توزیع  و بازار به صورت مستمر نظارت می کنند.

به گزارش رشتستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرستان رشت؛ با دستور مهندس علی فتح اللهی، تیم های ویژه بازرسی ستاد تنظیم بازار  رشت مشتمل بر نمایندگان فرمانداری،سپاه ناحیه رشت، تعزیرات حکومتی،اداره کل صنعت معدن و تجارت، شبکه بهداشت، معاونت غذا و دارو سازمان دانشگاه علوم پزشکی،اداره اماکن نیروی انتظامی و بازرسی اتاق اصناف رشت با حضور در سطح بازار و مراکز توزیع اجناس و ارزاق عمومی، بر روند توزیع کالا و قیمت اجناس، نظارت کردند.

   فرماندار رشت در نشستی که به منظور اعزام این تیم ها برگزار شد با اشاره به اینکه وجود امنیت در کشور، یکی از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت:  این امنیت تنها  محدود به امنیت جانی افراد نشده و بلکه امنیت غذایی و توجه به تهیه مایحتاج اساسی مردم نیز باید مورد توجه مسئولین امر قرار گیرد.

مقام عالی دولت در مرکز استان، اعتمادسازی در بین مردم و تقویت آن را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: باید نگاه امنیت را در تمام زمینه های اقتصادی و اجتماعی مدنظر قرار دهیم؛ به گونه ای که مردم اطمینان داشته باشند که مسئولین نگران تامین امنیت همه جانبه آنان هستند و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند.

مهندس فتح اللهی نقش آفرینی تمامی ارکان جامعه را در بحث ایجاد اعتماد و روند توسعه همه جانبه، ضروری خواند و بیان کرد: در این خصوص نباید از مشارکت همه جانبه مردم نیز غافل شد، زیرا در هر امری که مردم پای کار آمدند، موفقیت نیز حاصل شد.

وی جلوگیری از تخلف و نظارت صحیح بر عملکرد مجموعه صنف و بازار را هدفی بسیار مهم دانست و اظهار داشت: باید از تمامی ظرفیت های خویش درجهت تامین رفاه مردم استفاده نموده و در صورت مشاهده هر گونه تخلفی، با آرامش و طبق ضوابط با متخلفین، رفتار و اقدام نماییم.

مهندس فتح اللهی با اشاره بر رعایت عطوفت اسلامی در برخورد با متخلفین از بازرسین خواست که مر قانون را در بازرسی ها مورد نظر قرار دهند.

گفتنی است در این رابطه تیم های بازرسی از ۶ فروشگاه سطح شهر رشت بازدید به عمل آورد و در این طرح انواع تخلفات شامل گرانفروشی، کم‌فروشی، عرضه کالا خارج از شبکه ارائه فروش کالاهای قاچاق، تقلب در فروش مورد بررسی قرار گرفتند.

 کشف بیش از ۸۰ کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ غیرمجاز و غیر بهداشتی  از یکی از این فروشگاه ها، از جمله تخلف های کشف شده در این بازدید بود که پس از کشف به دستگاه قضائی معرفی شد.