(( بیمه اختیاری )) فرصتی برای ادامه بیمه پردازی دارندگان سابقه در تامین اجتماعی است
(( بیمه اختیاری )) فرصتی برای ادامه بیمه پردازی دارندگان سابقه در تامین اجتماعی است
افرادی که مدتی به واسطه اشتغال تحت پوشش تامین اجتماعی بوده اما به هر دلیل ارتباط آنها قطع گردیده ، میتوانند از طریق انعقاد قرارداد بیمه اختیاری سوابق بیمه ای خود را تداوم بخشیده و از تعهدات مربوطه بهره مند شوند .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، کیوان مرتضوی با اشاره به اینکه بیمه اختیاری با نرخ ۲۷ درصد دستمزد مبنای پرداخت حق بیمه برای آن دسته افرادی که حداقل دارای یکماه سابقه بیمه ای در تامین اجتماعی هستند انجام می گردد اظهار داشت انعقاد قرارداد بیمه اختیاری بدون نیاز به مراجعه و از طریق سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir میسر است .

وی افزود : متقاضیان می توانند تا سن ۵۰ سالگی با دارابودن حداقل ۳۰ روز سابقه پرداخت حق بیمه که به لحاظ بازنشستگی معتبر باشد ، بیمه خود را به شکل اختیاری ادامه دهند .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه چنانچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از ۵۰ سال باشد پذیرش وی منوط به دارا بودن سابقه پرداخت جق بیمه قبلی معادل مدت مازاد سنی خواهد بود خاطر نشان ساخت تقاضای کلیه افرادی که حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه داشته باشند بدون رعایت شرط سنی پذیرفته میگردد .

کیوان مرتضوی تاکید نمود بیمه شدگان این گروه برای پرداخت حق بیمه هر ماه تا آخرین روز دو ماه بعد مهلت دارند به طور مثال پرداخت حق بیمه اردیبهشت ماه تا پایان تیرماه فرصت خواهد داشت .

همچنین امکان پرداخت حق بیمه پندماه به طور همزمان و در یک فیش واریزی میسر می باشد .

استفاده از انواع مستمری های بازنشستگی ، ازکارافتادگی ، بازماندگان ، درمان ( برای فرد بیمه شده و افراد تبعی او ) ، کمک هزینه کفن و دفن ، اروتز و پروتز و … از تعهدات ارائه شده به بیمه شدگان اختیاری است .

شایان ذکر است در حال حاضر قریب به ۲۱۰۰۰ نفر در استان گیلان تحت پوشش این نوع بیمه هستند .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان