کارفرمایان برای ارسال لیست حق بیمه از سامانه es.tamin.ir استفاده نمایند
کارفرمایان برای ارسال لیست حق بیمه از سامانه es.tamin.ir استفاده نمایند
مدیرکل تامین اجتماعی گیلان در برنامه رادیوئی دریچه از غیرفعال شدن سامانه samt.tamin.ir برای ارسال لیست حق بیمه از اول اردیبهشت ماه و لزوم استفاده کارفرمایان از سامانه es.tamin.ir برای این مهم خبر داد .

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل تامین اجتماعی استان گیلان ، علی حسین نژاد مدیرکل این مجموعه در اولین روز از اردیبهشت ماه در برنامه رادیویی دریچه به تشریح آخرین برنامه ها و اخبار این سازمان پرداخته و به سوالات تلفنی و پیامکهای ارسالی از سوی شهروندان پاسخگوئی نمود .

وی در این برنامه با اشاره به ابلاغ بخشنامه حداقل دستمزد و مبنای کسر حق بیمه در سال ۱۴۰۱ ، از رشد ۵۷ درصدی دستمزد حداقل و رسیدن آن به مبلغ ۱۳۹۳۲۵ تومان روزانه خبر داده و اظهار داشت سایر سطوح دستمزدی نیز ۳۸ درصد به علاوه رقم روزانه ۱۷ هزار تومان افزایش یافته است .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان با تاکید بر اینکه کارفرمایان بر اساس تکالیف قانونی موظف به اعمال تغییرات ابلاغی در سطوح دستمزدی برای ارسال حق بیمه بوده و در کنار آن باید مزایای رفاهی به مبلغ ۸۵۰ هزار تومان و حق مسکن با رقم ۴۵۰ هزار تومان را نیز در لیست های بیمه ای اعمال نمایند .

علی حسین نژاد در پاسخ به سوال تلفنی یکی از شهروندان ، اضافه کاری و تمامی پرداختهای مستمر را مشمول حق بیمه برشمرده و افزود : توجه به این نکته ضروری است که از اول اردیبهشت ماه با هدف یکپارچه سازی و متمرکز نمودن سامانه های خدمات غیرحضوری ، سامانه samt.tamin.ir در بخش ارسال لیست غیرفعال شده و کارفرمایان صرفا باید از طریق سامانه es.tamin.ir اقدام نمایند .

وی در بخش دیگری از این برنامه اظهار داشت اصلاحیه ماده ۵ قانون کارگران ساختمانی در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار داشته و امیدواریم با تصویب آن و تامین منابع مالی امکان بیمه نمودن تمامی کارگران ساختمانی بدون محدودیت و سهمیه فراهم گردد .

مدیرکل تامین اجتماعی گیلان همچنین از اجرای جشنواره ملی تجربه ماندگار خبر داده و تقویت گفتمان بین النسلی ، کرامت بخشیدن به بازنشستگان و ثبت و استفاده از تجربیات این گنجینه های خرد را از اهداف این اقدام ارزشمند دانست .

  • منبع خبر : تامین اجتماعی گیلان