پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه های آبخیزداری گیلان
پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه های آبخیزداری گیلان
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی گیلان، از اجرای ۲۴ پروژه آبخیزداری در سطح استان با اعتبار ۴۷ میلیارد تومانی خبر داد و گفت: شاهد پیشرفت ۷۵ درصدی این پروژه ها هستیم.

به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از ایسنا -محمدرضا عبداللهی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی گیلان،در این گفت وگو ، با بیان اینکه از محل اعتبارات ملی سال ۱۴۰۱ برای اجرای پروژه های آبخیزداری در سطح استان گیلان ۲۸.۵ میلیارد تومان تعریف شده است، اظهار کرد: شاهد تخصیص ۳۰ درصدی این اعتبار هستیم.

وی شهریورماه را پایان سال مالی اعتبارات عمرانی دانست و افزود: اگرچه با تخصیص کم مواجه بودیم، اما معادل ۲۰ میلیارد تومان پروژه های آبخیزداری را تعریف کردیم و عملیات اجرایی آغاز شده است.

معاون فنی و آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه از محل اعتبارات ملی ۱۲ پروژه در سطح استان تعریف شده است، گفت: شاهد پیشرفت ۷۵ درصدی این پروژه ها هستیم.

عبداللهی همچنین از تخصیص اعتبار ۱۸.۵ میلیارد تومانی از محل استان خبر داد و بیان کرد: ۱۲ پروژه نیز از این محل تعریف شده و مجموعا ۲۴ پروژه در دست اجرا شامل پنج پروژه مطالعاتی و ۱۹ پروژه اجرایی داریم.

وی با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه های آبخیزداری سال ۱۴۰۲ در نظر گرفتیم و منتظر تخصیص هستیم، بیان کرد: پروژه های آبخیزداری بالادست تالاب انزلی با اولویت دنبال می شود.

معاون آبخیزداری گیلان، با اشاره به تخصیص اعتبار سه ساله ۱۲۰ میلیارد تومانی برای پروژه های آبخیزداری تالاب انزلی از محل سفر رئیس جمهور، متذکر شد: ردیف اعتبارات احیای تالاب به صورت ملی است. در آینده نزدیک از محل اعتبارات تهاتر نفت نیز برای پروژه های احیای تالاب استفاده می کنیم.

وی در ادامه به تخصیص اعتبار ۴.۵ میلیارد تومانی برای احیای مراتع و طرح های مرتعداری اشاره کرد و گفت: دو میلیارد تومان از محل ملی و ۲.۵ میلیارد تومان از محل استانی برای پروژه های مراتع شامل سند توسعه گیاهان دارویی در نظر گرفته شده که با سرعت در حال اجراست.

عبداللهی با اشاره به همکاری قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) در حوضه آبخیزداری، ادامه داد: این پروژه ها با هدف رونق کشاورزی در روستاها اجرایی می شود. شاهد تخصیص اعتبار برای پروژه های آبخیزداری در سه شهرستان دارای سد شامل رودسر، رودبار و رضوانشهر نیز هستیم.

وی اجرای پروژه های آبخیزداری مرتبط با حوضه تالاب در شهرستان های ماسال، فومن، تالش، رودبار و رودسر را مهم دانست و اضافه کرد: در گذشته به سمت پروژه های مکانیکی رفته بودیم، اما طی سال های اخیر پروژه های بیولوژیکی را دنبال می کنیم و برای سال جاری عمده پروژه ها را بیولوژیکی تعریف کردیم.

  • منبع خبر : ایسنا