گیلانیان بیش‌ازپیش نیازمند یاری نمایندگان مجلس هستند
گیلانیان بیش‌ازپیش نیازمند یاری نمایندگان مجلس هستند
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی مجمع نمایندگان استان در جهت توسعه و تعالی نظام سلامت گیلان، گفت: مردم استان بیش‌ازپیش چشم‌انتظار یاری وکلای مردم در خانه ملت به جهت ارتقای شاخص‌های نظام سلامت و رفع مشکلات قانونگذاری در این راستا است.
به گزارش پایگاه خبری رشتستان به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وبدا)، صبح شنبه ۲۳ مهر ماه ۱۴۰۱ ، مهندس جبار کوچکی نژاد – نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با حضور در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.
دکتر حیدرعلی بالو – سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست، نظام بهداشت و درمان استان را خدماتی متمایز با دیگر دستگاه‌های اجرایی و خدماتی دانست و اظهار کرد: نظام سلامت در هر جامعه‌ای، مستقیماً با حیات انسانی و محیطی جامعه در ارتباط است و باید توجه همگان به آن جلب شود.
وی با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته از سوی مجمع نمایندگان استان در جهت توسعه و تعالی نظام سلامت گیلان، افزود: مردم استان بیش‌ازپیش چشم‌ انتظار یاری وکلای مردم در خانه ملت به جهت ارتقای شاخص‌های نظام سلامت و رفع مشکلات قانونگذاری در این راستا است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان به چند طرح در دست احداث و توسعه‌ای بهداشتی و درمانی در مرکز استان اشاره کرد و گفت: برخی از این طرح‌ها تا پایان امسال به اتمام می‌رسند و برخی دیگر نیازمند تأمین و تخصیص اعتبار از محل ردیف‌های ملی است.
دکتر بالو یکی از رویکردهای مهم دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دولت سیزدهم را افزایش متوازن خدمات سلامت به‌ویژه در بخش درمان برشمرد و افزود: افزایش تخت‌های درمانی و ویژه، تأمین و تجهیز بیمارستان‌های دولتی به تجهیزات پزشکی به‌روز، تحول بنیادین در نظام آموزش و فرهنگی دانشگاه در تمامی ابعاد و همچنین احداث و توسعه طرح‌های عمرانی و فنی از مهم‌ترین دغدغه خادمان مردم در بهداشت و درمان استان است.
مهندس جبار کوچکی نژاد – عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست ضمن تبریک انتصاب دکتر بالو به‌عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گیلان، وضعیت و پیشرفت فیزیکی طرح‌های عمرانی سلامت‌محور در دست اقدام را موردبررسی قرار داد.
همچنین در این نشست مشترک، وضعیت منابع، تخصیص و جذب اعتبارات طرح‌های عمرانی، مشکلات موجود در بخش نیروی انسانی و پوشش بیمه‌ای نظام سلامت نیز موردبررسی قرار گرفت.
  • منبع خبر : علوم پزشکی گیلان